Na porodiljskom odsustvu osnovala firmu, danas ima prodaju od milijardu dolara

Nastavnica engleskog jezika, majka četvero djece, tokom porodiljskog odsustva s posla odlučila je u svom stanu osnovati kompaniju. To se desilo 2004. godine, a danas je to najveća ruska kompanija za online prodaju sa 15.000 zaposlenika i godišnjom prodajom od milijardu dolara.

– Na početku sam sve radila sama. Skupljala sam robu i dostavljala je kupcima do kojih sam putovala autobusom ili metroom – priča Tatyana Bakalchuk, osnivač kompanije Wildberries.

Bakalchuk (42) zamislila je firmu Wildberries za ljude slične njoj: majke s malo novca i bez vremena za šoping. Naručivala je robu naveliko iz kataloga iz Njemačke, slikala je i postavljala na website.

Mušterije nisu morale unaprijed plaćati, a roba im je dostavljana umjesto da je sami moraju pokupiti.

Prema podacima istraživačke kuće Data Insight, Wildberries je danas lider sa 7 posto udjela u tržištu „teškom“ 14 milijardi dolara. Još nekoliko kompanija pretenduje na lidersku poziciju, a iza svih njih stoje velike međunarodne korporacije ili neko od ruskih milijardera.

Među ruskim online prodavačima, Wildberries ima najefikasniju logistiku i najvjerniju bazu potrošača, rekao je Fedor Virin iz Data Insighta.

Firma brzo raste

Inače, godinu dana nakon osnivanja, Bakalchuk je bila u mogučnosti da zaposli kurire za dostavljanje robe. Ubrzo robu više nije mogla skladištiti u svom stanu, pa je morala iznajmiti skladište za sve veće gomile paketa i kutija.

– Svaki put bismo selili u novo skladište s dovoljno prostora da se igra fudbalska utakmica, i ja sam mislila da ćemo tu biti godinama. No, ubrzo zatim zatrebalo bi nam još prostora – kaže Bakalchuk.

Njen muž brzo je napustio svoj posao i počeo raditi s njom, a kasnije im se pridružio još jedan prijatelj kao investitor. Njih troje su danas vlasnici kompanije s podjednakim udjelom. Kasnije su im se obraćali brojni drugi investitori, ali su odbili sve ponude.

Danas kompanija prodaje raznu robu, kao što su odjeća, igračke, kućanski aparati, kozmetika itd – ukupno nude više od 10.000 brendova. Trenutno prave prodor i na tržište mobilnih telefona i drugih elektronskih uređaja, iako odjeća i obuća i dalje čine 70 posto prihoda.

– Wildberries ima široku bazu kupaca, veliko znanje, odličan asortiman i logističku mrežu. Oni su odličan poslovni partner – kaže Claudio Cavicchioli, šef ruskog odjela L’Oréala.

Imaju novo sjedište

Dnevno imaju po 150.000 narudžbi koje isporučuju pomoći 600 kamiona i kombija u Rusiji i nekoliko susjednih država. Upostavili su 1.700 mjesta gdje se može uzeti narudžba, ali se ujedno može isprobati odjeća i vratiti ukoliko ne odgovara.

Ove jeseni ponovo sele u novo sjedište firme u centru Moskve.

– Ponekad se osjećam kao da se vozim u brzom vozu, bez mogućnosti da iz njega izađem – kaže Bakalchuk – prenosi Biznis info.

Izvor: BHDijaspora.net

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close