Način podizanja sa sedžde na sljedeći rekat?

PITANJE: Poslije ustajanja sa sedžde, na bilo koji od rekata, da li je u redu da se oslonim malo na ruke ili na prste, tek toliko da sa sedžde zadnje odlaze ruke ili prsti? Allah vas nagradio!

ODGOVOR: U opisu namaza Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kaže se: “…a kada bi digao svoju glavu s druge sedžde, sjeo bi (nakratko), a potom bi se digao, oslanjajući se (rukama) o zemlju.” (Buhari, str. 180–181/824, Nesai, 1/374–375/1150, Ebu Davud, 1/159/750, Tirmizi, 2/150/287, Ibn Huzejma, 1/341/686, Bejheki, 2/178/2757, Ibn Hibban, 5/261/1934, i Ahmed, 5/53–54/20558)

Imam Nevevi, nakon što je citirao spomenuti hadis o kratkoj pauzi prije ustajanja na drugi rekat, kaže: “Nema nijednog hadisa da se kosi s ovom predajom.” (Vidjeti: El-Medžmua, 3/442)

Ovaj postupak potvrđuje predanje Ebu Humejda es-Saidijja kada opisuje namaz Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, gdje, između ostalog, spominje i ovo kratko sjedenje. Uz Ebu Humejda, bilo je još deset ashaba i svi su potvrdili da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, tako klanjao. (Buhari, str. 181/828, Ebu-Davud, str. 173/730, Tirmizi, 2/188–189/304, Ibn Madža, 1/313–315/877, Ahmed, 5/424/23647, i Darimi, 1/229/1356)

Da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, činio ovu pauzu samo u poznim godinama svoga života, kao što tvrde neki učenjaci, neko od prisutnih bi, bez sumnje, opovrgnuo riječi Ebu Humejda, ili bi, u najmanju ruku, objasnio da je to Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, činio zbog starosti i tjelesne nemoći.

Mišljenje o kratkoj pauzi prije ustajanja na drugi i četvrti rekat zastupaju: Malik b. El-Huvejris, Ebu Humejd, Ebu Katada, Ebu Kilaba el-Džermi, Hammad b. Zejd, imam Eš-Šafii, imam Ahmed (po odabranom mišljenju), El-Hallal, Ishak, Davud, Ibn Hazm, kao i većina učenjaka šafijske pravne škole. (Vidjeti: El-Umm, 1/330, El-Evsat, 3/197, El-Muhalla, 4/124, Aridatul-ahvezi, 1/327, El-Medžmua, 3/419 , El-Mensurat, str. 91–92; Ibn Abdul-Hadi, Tenkihut-tahkik, 1/408, Zadul-mead, 1/241; Ibn Redžeb, Fethul-Bari, 7/287, Ibn Hadžer, Fethul-Bari, 2/352, El-Insaf, 2/72)

Neki šafijski i hanbelijski pravnici smatraju da će ovu kratku pauzu činiti klanjači koji se nalaze u poznijim godinama (Vidjeti: El-Medžmua, 3/419, Ibn Redžeb, Fethul-Bari, 7/287, Ibn Hadžer, Fethul-Bari, 2/352, El-Insaf, 2/72), dok većina islamskih učenjaka ne smatra ovaj kratki predah sunnetom. (Vidjeti: El-Evsat, 3/197–198, Ibn Bettal, Šerhu Sahihil-Buhari, 2/437, Ibn Redžeb, Fethul-Bari, 7/287, Hil’jetul-ulema, 2/123-124, El-Fethur-rebbani, 3/296)

Napomena: Nije preneseno da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, činio nešto od zikra na ovom kratkom sjedenju. (Vidjeti: Kejfijjetus-salah, str. 9)

Odgovorio: dr. Safet Kuduzović

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close