Namaska vremena i njihova povezanost s vitalnošću tijela

NADNARAVNOST U KUR’ANU I SUNNETA

-Sabah -namaz i njegov utjecaj

-Odmor u podne (kajlule)

-On je Taj Koji vam je dao noć za počinak a dan za aktivnost.

“….Reci: ..Kažite vi meni -ako bi Allah dao da vam noć potraje vječno, do Sudnjeg dana, koj i bog bi vam, osim Allaha, svjetlo dao? Zar ne čujete?’ Reci: .. Kažite vi meni -ako bi Allah dao da vam dan potraje vječno, do Sudnjeg dana, koj i bog bi vam, osim Allaha, noć dao da u njoj otpočinete? Zar ne vidite? Iz Milosti Svoj e On vam je dao noć i dan; da se u nj oj odmarate, a da iz dobara Njegovih privređujete i da zahvalni budete.’” (Kasas, 71 -73)

– U navedenim ajetima ukazuje se važnost biološke harmonije za tijelo čovjeka u skladu s ritmom biološkog sata.

– Dnevna aktivnost koja se tiče ranog ustajanja na sabah-namaz, težeći ka osiguravanju opskrbe na što je i hadis Božijeg Poslanika, a.s., uputio. Sve se ovo dešava u skladu s aktivnošću hormona koji se izlučuju u tijelo putem biološkog sata, tako da je energija dostupna, spremnost potpuna a konzistentnost ostvariva.

– Spavanje u podnevnim sahatima kada se odlaže odjeća

-Tada nestaje napetosti kao posljedica egzistiranja hormonske aktivnosti, adrenalina i kortizona te povišene razine testosterona, koji zahtijevaj u da se tijelo opskrbi u to vrijeme, a također pruža i priliku tijelu da se odmori od napetosti, tako da se i adrenalin izluči kad mu je procenat najviši između dva i četiri sahata poslije podne.

Ikindija-namaz (čuvajte namaze a posebno središnji namaz)

Ovakav vid je srazmjeran sa procentom adrenalina, što dovodi do otklanjanja napetosti i opuštanja.

Počinak navečer, kada se izlučuje hormon koji djeluje na opuštanje tijela (melatonin), tada se smanjuje i procenat kortizona i adrenalina, potiče se imunitet koji je spreman na odbranu tijela kako bi djelovao na sanaciji i nadomještanju onog što je izgubljeno tokom dnevnih aktivnosti.

Nema buke, glasova niti svjetla koji bi utjecali na nervni sistem, što dovodi do nervne i psihičke napetosti, štaviše, podsticanje na određivanje posljednjeg dijela noći, prije saba -namaza, kada je um najbistriji i kada je tijelo pripravno za primanje svjetla kao pokazatelj za početak novog biološkog ciklusa u tačno precizirano vrijeme.

Također, ustajanje u ovo rano vrijeme pruža priliku da se spriječi srčani i moždani udar koji se dešavaju u ovo vrijeme što je opet upozorenje čovjeku da slijedi upute u vezi s uzimanjem lijekova.

– Isto tako, odlazak u džamiju u ovo vrijeme, kao jedan vid sportske aktivnosti, dovodi do smanjenja krvnog pritiska i smanjenja srčanih i moždanih smetnji.

Namaska vremena i njihova povezanost s vitalnošću tijela

Kada musliman ustaje ujutro kako bi klanjao namaz, susreće se s tri značajne promjene:

a. Pripravnost na susret sa svjetlošću u određeno vrijeme, što dovodi do smanjene aktivnosti štitne žlijezde, umanjuje se melatonin i pokreću druge aktivnosti povezane sa svjetloš ću;

b. završava se kontrola nervnog sistema, koji je umiren tokom noći, i otpočinje njegova nova aktivnost;

e. pripravnost na upotrebu energije koju osigurava povišen kortizon tokom jutra. Ova povišenost dešava se sama od sebe, a ne zbog aktivnosti i izlaskom iz postelje; isto se tako hormoni seratonin i adrenalin povećavaju.

Tokom obavljanja podnevnog namaza musliman se susreće s tri vrlo bitne značajke:

a. biva miran tokom obavljanja podne-namaza uslijed povećanja adrenalina krajem jutra;

b. tjelesno se smiruje kada testosteron biva u podne najviši;

c. biološki sat zahtijeva od tijela povećanu energiju ako podnevni obrok ne bude na vrijeme.

Na ovaj način molitva biva umirujući činilac za napetost koja je nastala zbog gladi.

– Musliman klanja ikindiju, a u vrijeme ikindije procenat adrenalina je vrlo visok, u to vrijeme aktivnost nekih tjelesnih organa također je izražena, posebno aktivnost srca. Odmah nakon ovoga vremena udvostručena je komplikacija bolesti srca; isto tako, u to vrijeme smrtnost novorođene djece

je najveća, odnosno oko 14 h., a najveće komplikacije kod novorođenčadi dešavaju se između 14-1 6h.

– Kad je riječ o akšam-namazu, on se smatra vremenskim terminom kada se prelazi iz svjetlosti u pomračenje, što je opet suprotno sabah-namazu. U vrijeme akšama počinje povećano izlučivanje melatonina zbog nadolazeće tmine, dešava se osjećaj pospanosti i lijenosti, a postotak seratonina, kortizola i androfina snižava se.

– U vrijeme jacija-namaza prelazi se iz aktivnog u pasivno stanje, tj. iz aktivnosti u smiraj. U to vrijeme temperatura tijela opada, otkucaji srca su manji, dok se krvni hormoni povećavaju.

Proporcionalnost ovih pet vremenskih termina, dakle u vrijeme pet namaza, vrlo je bitna za tijelo, jer se ovi vremenski termini podudaraju s pet bioloških promjena u tijelu, što znači da pet dnevnih namaza reflektiraju pozitivan učinak i djelovanje tokom vremena njihovog prakticiranja.

Odlomak iz knjige: “KUR’AN, NERVNI SISTEM I PSIHOLOGIJA”

Autor: dr. Halid Faik el-‘Ubejdi

Izvor:akos.ba

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close