Namaz putnika i spajanje namaza

   PITANJE

    Esselamu alejkum! 

    1. Uskoro, inšallah, putujem tokom ekskurzije na zapad (Španija, Italija) i odlučio sam zbog nepoznanice samoga puta i mog neiskustva koje se tiče sefera (putovanja) da mi odgovorite na pitanje koje se tiče spajanja namaza. Iako hanefijski mezheb ne dozvoljava ovu olakšicu ja sam se pouzdao u druge izvore (fikhska stanovišta – Islamsko znanje, grupa autora, Visoki saudijski komitet za pomoć BiH,1998-1419. h. god.).Da li je to dobro, jer sam pripadnik hanefijskog mezheba ali sam također i svjestan olakšica koje Allah, dž.š., propisuje? Također svjestan sam i mezhepske depolarizacije.

    2. Također mi nije jasan način spajanja akšama i jacije (naravno sa vitr-namazom). Imao sam priliku vidjeti kako se spaja podne i ikindija. Odnosi se na to da namaz počinje ikametom klanjaju se dva rekata podne-namaza (olakšica skraćivanja jer se radi o putovanju), pravi se pauza novim ikametom, a onda se obavlja skraćena ikindija i time je namaz završen. Da li je to dobro?

    Dakle, objasnite mi molim vas sastavne djelove namaza u tom slučaju, slučaju spajanja namaza na putu. Zbunjen sam jer jacija ima četiri rekata pa kao musafiri možemo skratiti na dva, to je i uzrokovalo moje lahko shvaćanje spajanja podne i ikindije, a akšam i vitr imaju tri rekata pa me to dovodi do raskrsnice i nedoumice oko spajanja ovih namaza (napominjem u pitanju je musafirluk, a ne šiitska praksa ili poslovanje).

    3. Odlučio sam da na putu klanjam u autobusu. Meutim kako se radi o putovanju na zapad i vjerovatnog nesnalaženja u prostoru tokom same vožnje u autobusu kako da ispunim namaski šart okretanja prema Kibli, jer sam pročitao da možemo biti opušteni u ovom slučaju samo kada se radi o nafilama ali ne i farz namazima bili oni spojeni ili ne? 

    Molio bih, uvaženi fetva-i emine, što raniji odgovor, Allah vam se smilovao! 

    ODGOVOR 

    1. Načelno, treba se pridržavati fikhskih mezhebskih rješenja i mišljenja budući da se idžtihadom mogu baviti samo oni učenjaci koji ispunjavju uvjete idžtihada. Stav našega mezheba o (ne) spajanju namaza tokom putovanja je općepoznat. No, u konkretnom slučaju smatramo da nema smetnje postupiti po mišljenju većine pravnika prema kojemu je dozvoljeno, pored skraćivanja četverorekjatnih namaza na dva rekjata, koristiti i olakšicu spajanja podne i ikindije, te akšama i jacije, bilo u vrijeme prvoga ili u vrijeme drugoga namaskog vakta. Spajanje je bolje od propuštanja i naklanjavanja namaza. Naravno, treba nastojati namaze klanjati u njihovo vrijeme koliko je to moguće, ali i olakšica spajanja namaza tokom putovanja ima svoje šerijatsko utemeljenje.

    2. Dobro ste naveli način spajanja podne i ikindije. Što se tiče spajanja akšama i jacije, to je također jednostavno. Prouči se ikamet za akšam, zanijeti se spajanje sa jacijom, klanjaju se tri rekjata akšamskog farza, kao što se inače klanja akšamski farz, i preda se selam. Potom se prouči ikamet za jaciju, klanjaju se dva rekjata jacijskog farza, a potom tri rekjata vitr namaza kako je uobičajeno.

    3. Treba nastojati da se prilikom zanijećivanja namaza i početnog tekbira bude okrenuto prema Kibli. Namaz neće biti pokvaren ukoliko se tokom vožnje autobus bude kretao u pravcu koji nije okrenut prema Kibli, tj. okrene klanjača od nje u drugom pravcu.

Rijaset.ba

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close