Naučno objašnjenje događaja iz sure Jusuf: “I po rukama svojim se porezaše”

Kur'an i sunnet o metodama ublažavanja boli:  Distrakcija i ublažavanje bolova[i] Allah, dž.š., kaže, u prijevodu značenja: “I kad ona ču za ogovaranja njihova, posla po njih, te im priredi divane, dade svakoj od njih po nož i reče (Jusufu, a.s.): “Izađi pred njih!” A kad ga one ugledaše, zadiviše se ljepoti njegovoj i po rukama svojim se porezaše (zaprepašćene); “Bože, bože!” – uskliknuše – “ovo nije čovjek, ovo je melek plemeniti!” (Yusuf, 31)[ii].

Većina učenjaka se slaže da poslanik Jusuf, a.s., nije imao takmaca u otmjenosti i lijepom izgledu do te mjere da grupa žena, koje su bile pozvane od strane aziza (titula data kralju u određenom vremenskom razdoblju) da ga vide[iii], zaboravlja da ima noževe u svojim rukama i umjesto da ogule voće, porezale su vlastite ruke, mada to nisu ni osjetile.

Priča možda može biti nevjerojatna i neuvjerljiva za nevjernike, ali znanost, posredstvom znanstvenih metoda i anatomije, ima drugačije mišljenje koje je u potpunosti kompatibilno sa gore navedenim ajetom.

Distrakcija ili odvraćanje pažnje – kako ublažiti bolove  

Promjena opažajne koncentracije izazvana bilo čime što preusmjerava misli danas je činjenica u koju znanost vjeruje.  

U tom procesu čovjek, pod uticajem stanovitog distraktora[iv], počinje zaboravljati, odnosno biti izoliran od svojih bolova. Dnevni snovi i gledanje TV-a je zgodan primjer, prvo je unutrašnji process, dok je drugo vanjski proces zbog kojeg je koncentracija neke osobe krajnje ometena i u potpunosti biva usredotočena na drugu predstavu (distraktor).

Nema sumnje, kako znanost kaže, da je najučinkovitiji distraktor koji će ovladati tijelom onaj koji odvlači pažnju centara za sluh, vid, okus, miris i osjećaj.[v]

U eksperimentu, kojeg su proveli istraživači u edukacijskoj bolnici, neki ljudi, u toku operacije, bili su izloženi fascinirajućim prizorima, pored propisanih lijekova, i rezultati su bili izvanredni u poređenju sa rezultatima nekih ljudi koji nisu primali taj dodatni, da tako kažemo, lijek za promjenu opažajne koncentracije.  

Ova studija, u kojoj liječnici preporučuju uz propisane ili tradicionalne lijekove korištenje dodatnih načina kako bi se smanjili bolovi, objavljena je u časopisu “Chest”. Na internet stranici BBC-ja objavljeno je istraživanje pod nazivom “The return to nature”, u kojem dr. Geel Hopkins kaže: “Mi smo uspjeli ublažiti bolove naših pacijenata izlažući ih nekim lijepim prizorima i muzici. Ovo je pomoglo jako puno u minimiziranju učinaka psihološke i fizičke napetosti.”  

Upotrebom funkcionalnih zraka mozga koje prikazuju dostatnost apsorpcije krvi i hrane u nervnim ćelijama, dokazano je da kad je osoba izložena bilo čemu što može uzrokovati distrakciju koncentracije, nivo aktivnosti u nekim područjima mozga je smanjen. Ta mjesta, kao što je hypothalamus, cingulat gyrus, sensory cortex i postcentral gyrus, odgovorna su za primanje osjeta (doživljaja) boli. Aktivnost u nekim predjelima mozga povećava izlučivanje endorfina koji djeluje na receptore za bol kao opijat.

 

Autor: Dr: Noha Abu-Kresha

Za Akos.bA preveo: Muamer Neimarlija

 

[i] Prijevod članka objavljenog pod nazivom ”Alleviating pains and Distraction”. Preuzeto sa www.quran-m.com

[ii] Ovaj ajet iz sure Jusuf Mustafa Mlivo je preveo u sljedećoj formi: Pa pošto je čula spletku njihovu, posla po njih i pripremi za njih naslonjač, i dade svakoj od njih pojedinačno nož i reče: “Izađi pred njih!” Pa pošto ga vidješe, zadiviše mu se i posjekoše ruke svoje i rekoše: “Hašelillah! Nije ovo čovjek! Ovo je jedino melek plemeniti.”(op. prev.)

[iii] Autor članka je previdio da je ta grupa žena, zapravo, bila pozvana od strane azizove supruge. O tome vidjeti više u tefsiru Ibn Kesira.(op. prev.)

[iv] Sve ono što odvraća pažnju i preusmjerava je na drugi objekat.(op. prev.)

[v]Nama se, pak, čini neizostavnim navesti primjer Urve ibn Zubejra, sina poznatog ahaba, koji je namaz upotrijebio kao najefektivnije analgetičko sredstvo. Naime, Urve ibn Zubejra je u Damasku zadesila bolest i amputacija stopala bila je neophodna. Liječnik mu je preporučivao razne opijate (alkohol, narkotike) i ljude koji će ga držati. Sve je odbio i uzvratio riječima: ”Pustite me da klanjam. Kada vidite da sam počeo klanjati i skrušeno stao pred svog Gospodara, kada osjetite da sam van ovog svijeta, samo sačekajte da padnem na sedždu – ja ću tada biti sa mojim Gospodarom, a vi uradite ono što treba!” Tako i bi. Kada Urve pade na sedždu, ljekar priđe i poče sjeći njegovo stopalo i samo je mogao čuti riječi slavljenja: ”Slavljen neka je Allah, Njemu hvala i On je najveći!” Izvor: Halid, A. (2007) Liječenje srca. Novi Pazar: El-Kelimeh. str.152-153.(op. prev.)

Akos.bA

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close