Ne treba obavezivati suprugu onim što joj je naporno i teško

PITANJE:

Čitala sam u jednim domaćim novinama fetvu jednog alima u kojoj se kaže da supruga nije dužna (nije joj cvadžib) služiti muža, a on je s njom sklopio brak samo radi nasljeđivanja. Njen hizmet mužu spada u lijep suživot i postupanje. Taj alim je rakao da je muž dužan da osigura poslugu svojoj suprugi ako ona iz bilo kog razloga ne služi njega niti samu sebe. Da li je ovo ispravno? Ako je neispravno, hvalaa Allahu što ove novine nisu velikog tiraža, inače bi neki supružnici postali samci kada bi neke žene pročitale ovu fetvu.

ODGOVOR:

Ova fetva je neispravna i ne može se po njoj postupati. Zna se da su žene sahabijke služile svoje muževe, kako je o svom služenju svoga muža Zubejra ibn el-Avvama izvijestila Esma, kćerka Ebu Bekrova, Fatima Ez-Zehra o služenju Alije r.a., kao i druge žene.

Još uvijek je običaj među muslimanima da žena služi svoga muža u uobičajenim stvarima, kao što je spravljanje hrane, pranje odjeće i suđa, čišćenje kuće, kao i pojenju i muži stoke, poljoprivredi i drugom, i svako radi ono što mu dolikuje. Ovaj običaj sprovodi se još od vremena Vjerovijesnika a.s., pa sve do današnjih dana, bez poricanja. Međutim, ženu ne treba obavezivati onim što joj pričinjava teret i poteškoću, već to treba biti u skladu sa mogućnostima i običajem. Allah upućuje na ono što je ispravno.

Izvor: Fetve o ženskim pitanjima, Šejh Ibn-Džibrin

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close