Novo istraživanje EU: Hrana se i dalje razlikuje po državama

Plasiranje proizvoda za jedno tržište boljeg ili lošijeg kvaliteta u odnosu na drugo još uvijek je prisutno.

Nova analize za zemlje EU je pokazala da je na primjer, jogurt Danone Activia Nature koji se prodaje u Hrvatskoj najmanje kremast u poređenju s proizvodima koji se prodaju pod istim imenom u drugim EU državama.

S druge strane, Fanta koju kupujemo u domaćim trgovinama ima izrazito narandžastu boju, puno izraženiju od Fanti iz drugih država, dok je Jacobs kafa 3 u 1 intenzivnijeg ukusa, prenose hrvatski mediji.

Evropska komisija naručila je još jedno istraživanje o prehrambenim proizvodima koji se prodaju pod istom markom i u istoj ili sličnoj ambalaži u različitim državama članicama nakon pritužbi, i kasnije dokazivanja, da isti proizvodi imaju drugačiji sastav i drugačiji ukus, no ovoga su puta sproveli senzorne tekstove u kojima su degustatori, njih desetak, ocjenjivali ukus, boju, miris te teksturu proizvoda te ih grupisali po sličnosti a da nisu znali da postoje razlike u sastavu.

U tu su svrhu 16 država, a Hrvatska je jedna od njih, pozvali da predlože proizvode za koje je utvrđeno da postoje razlike u sastavu za testiranja. Za 10 od 20 proizvoda razlike u svojstvima bile su uočljive u nacionalnim verzijama i korespondirale su s razlikom u sastavu.

Kao što je bio slučaj u prvom istraživanju, razlike u domaćim varijantama nisu pokazivale geografski trend i ne postoje razlike između “zapada” i “istoka” Evrope jer se osobine koje odskaču od većine – kao slatkoća – mogu pronaći na obje strane EU tržišta. Kod Coca-Cole najveće su razlike pronađene u onima iz Poljske i Letonije, najveće su razlike u slatkoći, s tim da je poljska Coca-Cola najslađa, a letonska najmanje slatka. Hrvatske je grupisana s ostalim uzorcima, a prve asocijacije na ukus su slatko, kiselo i gazirano. Pepsi Cola iz Hrvatske je nešto manje slatka od ostalih i manje intenzivnog ukusa.

Degustatori su podijelili i Milka Choco Cookies iz raznih država u dvije grupe s većim razlikama. Njemački kolačići su najmanje hrskavi, slovenački i hrvatski su srednje, dok su belgijski i letonski najhrskaviji. Kod hrvatskog su pak degustatori primijetili najmanje kiselosti od svih. Kod praška za puding od čokolade dr. Oetker proizvod s hrvatskih polica nije se znatnije razlikovao od drugih, a kod Fante je situacija drugačija – hrvatska je odmah upala u oko intenzivnom narandžastom bojom.

Tonovi napitka jako se razlikuju: od blažih žutih u Bugarskoj, Italiji, Belgiji, Danskoj do narandžastih u Češkoj, Poljskoj te posebno u Hrvatskoj. Uprkos vizualnoj razlici, nije bilo velike razlike u slatkoći.

Instant-kava Jacobs Original / Classic 3 u 1 koja se prodaje u Hrvatskoj po sastavu je jednaka onoj estonskoj ili mađarskoj, dok se od njemačke razlikuje dodatkom laktoze i stabilizatora E340 i E452. Njemački proizvod najmanje je intenzivan, dok se pak hrvatski nalazi na vrhu po toj osobini i ima izrazito jak ukus.

Proizvođači su dali svoj komentar na rezultate istraživanja. Danone je objasnio da je zapravo riječ o dva proizvoda, iako to nije navedeno, koja se razlikuju u pripravljanju, dok je Coca-Cola takođe primijetila da razlike dolaze zbog sastava i da nema govora o dvostrukom kvalitetu.

Izvor:Tuzlanski.ba

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close