Odabir spola djeteta kroz prizmu islamskog akaida

Odabir spola novorođenčeta drevna je želja mnogih ljudi. Još od davnina, ljekari, filozofi i mudraci postavljali su razne teorije kako ostvariti tu želju. Preteče u tome bili su grčki filozofi, poput Parmenida, Anaksagorija, Hipokrata i Aristotela. Jedan od najpoznatijih drevnih načina odabira spola djeteta jeste tzv. kineska metoda. Ova metoda bazirana je na pretpostavci da spol djeteta reguliraju dva faktora: starost žene i mjesec u kojem se desi oplodnja, na osnovu čega je napravljena posebna tabela, poznata kao Kineska tabela. Ova, kao i druge drevne metode, nemaju nikakve naučne osnove, već se radi samo o pukom pretpostavljanju, nagađanju i praznovjerju.

Moderna nauka poništila je sve te teorije i zamijenila ih drugim metodama koje se baziraju na naučnim činjenicama i laboratorijskim eksperimentima.

Znanstvenici su, zahvaljujući modernim otkrićima, uspjeli pomno analizirati i jajnu ćeliju i spermatozoide i tako otkriti mnoge njihove tajne. Otkrili su da jajna ćelija nosi samo ženske osobine (x), a svaki od miliona spermatozoida, koji se zajedno izbace, nosi ženske (x) ili muške (y) osobine, te da se jajna ćelija oplodi kada jedan od tih spermatozoida uđe u nju. Bude li to muški spermatozoid, dijete biva muško, a bude li ženski, dijete biva žensko, dozvolom Sveznanog Stvoritelja. (El-Mevsuatul-arebijjetul-alemijje Arapska svjetska enciklopedija; dr. Muhammed el-Bar, Halkul-insani bejnet-tibbi vel-Kur’ani)

Brojne su metode kojima se pokušava utjecati na spol djeteta, odnosno izabrati željeni spol. Neke od tih metoda realiziraju se prirodnim putem, kao što je ishrana, dok su druge ostvarive samo u specijaliziranim medicinskim ustanovama. Ove metode, o kojima će se detaljnije govoriti u narednom broju, razlikuju se u procentu uspješnosti, međutim, očigledno je da je sada, uz Allahovu dozvolu, moguće utjecati na spol embriona. Pitanje koje se samo nameće jeste: koliko je to u skladu sa islamskom doktrinom?

Na prvi pogled može se steći utisak da je odabir spola djeteta u kontradiktornosti sa islamskom akidom, a to se vraća na dvije postavke:

●  vjerovanje da su stadiji razvoja embriona i njegov spol gajb koji zna samo Uzvišeni Allah.

●  vjerovanje da je određivanje spola djeteta vid uplitanja u volju Uzvišenog Allaha.

Analizom ove dvije postavke dobit ćemo odgovor na pitanje: da li je mogućnost odabira spola djeteta oprečna islamskoj akidi?

Izvor: el-asr.com / dr. Hakija Kanurić

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close