Osobe koje prebrzo jedu su gojaznije

Konzumirate li obrok sporo, manji su izgledi da ćete se udebljati ili da će se kod vas razviti metabolički sindrom (skup metaboličkih poremećaja u vidu inzulinske rezistencije, nakupljanja masnog tkiva u području trbuha, visokog nivoa holesterola i povišenog krvnog pritiska), upozoravaju japanski naučnici.

Takvo stanje se razvija jer konzumiranje hrane na brzinu uzrokuje fluktuaciju nivoa šećera u krvi, što može rezultirati inzulinskom rezistencijom (otpornošću na insulin), prenosi Independent.

Glukoza je najznačajniji izvor energije, potreban za mišićni rad i za sve procese u organizmu, uključujući i rad mozga. Nakon unosa hrane u organizam i apsorpcije iz crijeva nivo glukoze u krvi regulira jetra, koja osigurava održavanje nivoa unutar precizno određenog raspona. Nivo glukoze u krvi pokazuje fluktuaciju kod svakog pojedinca koja zavisi od tjelesne aktivnosti i vremena proteklog od konzumiranja jela. Ove fluktuacije dodatno su povećane kod brojnih patoloških stanja kod kojih nivo glukoze u krvi može biti povišen (hiperglikemija) ili smanjen (hipoglikemija).

Rezultati istraživanja izneseni na godišnjem sastanku članova Američkog udruženja za srce upućuju na to da bi sporije konzumiranje jela moglo biti ključno za održavanje dobrog zdravlja pojedinca.

Tim naučnika s japanskog univerziteta u Hirošimi tokom 2008. godine je procijenio zdravstveno stanje 642 muškarca i 441 žene čija je prosječna starost iznosila 51 godinu, od kojih niko nije imao metabolički sindrom.  Učesnici istraživanja podijeljeni su u tri kategorije u skladu sa opisanim navikama kada je u pitanju brzina konzumiranja hrane: spora, umjerena i brza.

Nakon pet godina, naučnici su ponovo pozvali ispitanike.

Ustanovili su da se kod onih koji su imali običaj da hranu jedu brzo u najvećem postotku – 11,6 posto, razvio metabolički sindrom.  U grupi onih koji su jeli umjereno brzo, metabolički sindrom se javio kod 6,5 ispitanika. Najbolje su prošle osobe koje su se izjasnile kao spori konzumenti hrane, jer se kod samo 2,3 posto učesnika istraživanja razvio metabolički sindrom.

Naučnici su brzo konzumiranje hrane povezali i s češćim dobivanjem na kilaži, povećanjem glukoze u krvi i sa abdominalnom gojaznošću, odnosno porastom obima struka.

Zbog svega navedenog važno je da se sporo žvaću zalogaji, jer to mozgu omogućavaja primanje signala da je sit, a to opet znači da nećete doći u iskušenje da se prejedete.  Kada ljudi jedu brzo, čini im se da se ne mogu zasititi. U tom slučaju je vrlo vjerovatno da će pojesti više hrane nego što im je potrebno.

– Sporije jedenje može biti ključno za promjenu životnog stila koji će rezultirati izostankom razvoja metaboličkog sindroma – rekao je autor studije i kardiolog na japanskom univerzitetu Hirošima.

AVAZ.BA

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close