Pet ramazanskih lijekova za dušu

Ramazan sa svim onim što on, u vjerskom i moralnom smislu, znači i podrazumijeva, zasigurno predstavlja jedan od najvažnijih izvora muslimanske duhovnosti i mudrosti, i jednu od najvećih inspiracija islamskih duhovnjaka (učenjaka rekaika, nauke koja se bavi ljudskom suptilnošću, i islamske etike)

U ramazanu i u vezi sa ramazanom kazane su neke od najvećih islamskih i ljudskih mudrosti uopćeno. Ljudski um u ramazanu oslobođa se mnogih „duhovnih prepreka/smetnji“, koje su uglavnom produkt šejtanskog djelovanja, putem vesvese (ubacivanja ružnih misli), igrāa (navođenja, podsticanja), tezjīna (uljepšavanja), va’da (lažnog obećanja), kejda (zamki), hutuvata (postepenog zavođenja), a koje se u ramazanu značajno reducira, obzirom da „meredetuš-šejatin“/najbuntovniji i najzločestiji šejtani bivaju povezani u okove, tako da se može u potpunosti posvetiti svojoj osnovnoj misiji – tefekkuru, razmišljanju o „stvaranju nebesa i Zemlje, i izmjeni noći i dana”, jer su u tome “znamenja za razumom obdarene.” (Alu Imran, 190) „Ulul-elbab“, u doslovnom smislu, su oni koji posjeduju „lubb“/srž, suštinu pameti. Prema tome tefekkur/razmišljanje, promišljanje, a posebno u ramazanu, zbog izbistrenosti uma i čistoće srca, donosi najbolje plodove i uzdiže čovjeka na najveće imanske deredže

Priredio: Semir Imamović

Mnogustruka nagrada za mnogostruko vrijedno djelo

„Kao što je nagrada za ramazanski post mnogostruko veća od nagrade za druga djela, isto tako je post u mjesecu ramazanu mnogostruko vrjedniji od posta u drugim danima i mjesecima, kako zbog svetosti vremena posta, tako zbog činjenice da je to jedini post kojeg je Allah, dželle šanuhu, strogo naredio ljudima i učinio ga jednim od temelja islama, na kojima je on sazdan.“ (Ibn Redžeb)

Priprema za dugo putovanje

Rečeno je Ahnefu ibn Kajsu: „Ti si star čovjek, i post te iscrpljuje“, na što je on rekao: „Ja se, postom, spremam za dugo putovanje. Strpljenje u pokornosti Allahu lakše je od strpljenja u Njegovoj vječnoj kazni.“

Post kao savršen reformistički koncept

Rekao je Mustafa Sadik er-Rafii: „Jedno od pravila nauke o duši je da samilost nastaje kao posljedica bola/trpljenja i to je jedna od društvenih tajni posta, u kojem je ovaj aspekt odgoja posebno izražen. Naime, post, prenaglašeno i krajanje disciplinovano, insistira na potpunoj apstinenciji od hrane i pića, ispitujući tako krajanje granice ljudskih mogućnosti i trpljenja (bola), što je bez sumnje najbolja praktična metoda za poticanje i razvijanje samilosti u ljudskim dušama. Zapravo, ne postoji drugi način za to, osim prirodnih katastrofa i ljudskih stradanja. Koji je to još reformistički koncept/čudo, pored ovog islamskog, uspio ubijediti čovječanstvo da, svake godine, na mjesec dana zaboravi strast/zahtjeve stomaka, a u prvi plan stavi odgoj duše. Ubjeđen sam da je, u propisivanju posta od mjesec dana, u određenom procentu, uvažen i zdravstveno-kondicioni obzir, i da se on ostvaruje i kroz duhovna i tjelesna djela. Kao da je to „mjesec zdravlja“, kojeg je medicina propisala kao vid godišnjeg odmora i rekreacije, obrazac za promjenu životnih navika i obnove živčanog sistema.“

Lijek za dušu

Dušu liječi pet stvari, a sve oni su sadržane u ramazanu: učenje Kur’ana s razmišljanjem; ispražnjenost stomaka; noćni namaz; skrušenost u sehurskim satima i druženje sa pobožnim ljudima.

Saff.ba

Izvor:akos.ba

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close