PODIJELITE ! SUTRA, ZA LEJLET-L-MIRADŽ UČITE OVE DOVE I KLANJAJTE OVAJ NAMAZ:
U nedjelju (23.4.2017) nakon zalaska Sunca, nastupa Lejlet-l-Miradž. Ovo su radnje koje trebamo raditi za tu noć:
U nedjelju za Lejlet-l-Miradž učite ove dove i klanjajte ovaj namaz:
“Hvaljen neka je Onaj Koji je u jednom času noći preveo Svoga roba iz Hrama časnog u Hram daleki, čiju smo okolinu blagoslovili kako bismo mu neka znamenja Naša pokazali – On, uistinu, sve čuje i sve vidi.” (El-Isra, 1.)
Obavještavamo vas da je u nedjelju 23. aprila 2017. godine 27. noć mjeseca Redžeba, lejletu-l-mi’radž – dan Vakifa.
„Lejletu-l-miradž“ nas podsjeća na našeg Poslanika Muhameda a. s. i njegov miradž u nebeske sfere, ali i na dolazak predstojećeg mubarek mjeseca Ramazana.
Muhammed a.s. je u ovoj noći, odredbom Gospodara Svemoćnog, prošao put od Mekke do Jerusalema, odnosno Mesdžidu-l-Harama do Mesdžidu-l-Aksaa, gdje je predvodio namaz svim predhodnim Poslanicima (Isra). Zatim je Muhammedu a.s. ukazana čast uzdizanja u visoke nebeske sfere, sedam nebesa (Mi’radž).
Ovo putovanje poslanika Muhammeda a.s. je kako vidimo spomenuto u Kur’anu i ono je ujedno i druga mudžiza Poslaniku a.s. po važnosti nakon Kur’ana.O ovom događaju također Poslanik govori u mnogim hadisima. Isra označava putovanje Poslanika Muhammeda a.s. duhovno i tjelesno od Mesdžidu-l-Harama iz Meke, do Mesdžidu-l-Aksaa u Kudsu, koje iznosi udaljenost četrdeset dana i noći hoda, dok Mi’radž označava putovanje od Mesdžidu-l-Aksaa do najvišeg neba, odnosno “Sidretu-l-Muntehaa” (Konačne perde). Riječ “Lejlen” koja se spominje u prvom ajetu Sure Al-Isra označava dio noći, a ne cijelu noć što je još veća mu’džiza.
Treba imati u vidu kontekst vremena u kojem se desila Isra i Mi’radž. Naime to je 11 godina po poslanstvu Muhammeda a.s.( 621.). Od pocetka Objave i misije Muhammeda a.s. pozivanje u vjeru je prvo tajno 3 god. a zatim javno. Poslaniku a.s. i njegovim sljedbenicima mušrici, neprijatelji islama su pravili različite prepreke: mučili ih, ubijali, protjerivali, tri godine potpuno ih izolirali u pustinju ostavljajući ih bez hrane i vode, a vrhunac svega biće da na Ahiret preseljavaju Poslanikova a.s. dva najveća oslonca Hatidža, r.a., i amidža Ebu Talib. Ova godina je nazvana senetu-l- huzn (Godina tuge). U ovakvim okolnostima Allah dž.š. podario je Muhammedu a.s. Isra i Mi’radž pokazivajuci mu znamenja.
Znamo da je Mesdžidu-l-Aksa bila prva kibla muslimana i ujedno je mjesto gdje je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, klanjao kao imam ostalim Allahovim poslanicima. Kada je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, izašao iz Mesdžidu-l-Aksaa, Džibril mu je ponudio čašu vina i čašu mlijeka, pa je on odabrao mlijeko, a onda je Džibril rekao: “Odabrao si “fitru” (ono što je prirodno), a da si odabrao vino, tvoj ummet bi zalutao.”(Buharija)
Govoreći o ovom događaju, Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, u hadisu koji bilježi imam Buharija, kaže: Prenosi Enes, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, rekao:”Kada sam bio na prijelazu između jave i sna, došao mi je onaj koji je došao i rasporio mi grudi, izvadio mi je srce, oprao ga i ponovo vratio, potom je došla jahalica koja je bila manja od mazge, a veća od magarca, koja je bila bijela i koju zovemo Burak, pa sam uzjahao na nju…» (Buharija) Isra’ i Mi’radž, je bila dodatna snaga Muhammedu a.s. i ashabima, a na koncu i cijelom ummetu da izdržimo sve napore i prepreke na putu misije islama.
Na ovom putovanju Poslanik a.s. je bio počašćen da vidi džennet i džehennem, meleke. Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, je vidio Džibrila u obliku u kojem je stvoren. Prenosi Enes, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, rekao: “Kada sam bio uzdignut (na Mi’radžu) i sa Džibrilom došao do najnižeg neba, Džibril reče čuvaru neba: “Otvori!” Upitao je: “Ko je to?” On odgovori: “Džibril.” Upita: “Ima li neko sa tobom?” Odgovorio je: ” Da, ima Muhammed (sallallahu alejhi we sellem)!” Upita: “Zar je pozvan?” Odgovori: “Da!” Otvori se nebo i ugledah čovjeka koji sjedi, a sa njegovu desnu i lijevu stranu je bila po jedna skupina ljudi. Kada bi pogledao na desnu stranu, nasmijao bi se, a kada bi pogledao na lijevu, zaplakao bi. Taj čovjek reče: “Dobro došao dobri Poslanik i sin dobrog čovjeka!” Upitao sam Džibrila: “Ko je ovo?” Reče: “Ovo je Adem, a skupine sa desne i lijeve strane su njegovi potomci; na desnoj strani su džennetlije, a na lijevoj džehenemlije, pa kada pogleda na desnu stranu nasmije se, a kada pogleda na lijevu zaplače!”
Potom smo došli do drugog neba, pa je rečeno čuvaru isto što je rečeno i na prvom nebu, pa je otvorio. Na njemu sam susreo Jahju, sina Zekerijaha i Isaa sina Merjemina, na trećem nebu sam susreo Jusufa, na četvrtom Idrisa, na petom Haruna sina Imranova, na šestom Musaa sina Imranova i na sedmom nebu Ibrahima a.s., koji je bio naslonjen na “Bejtu-l-Ma’mur” (“Sagrađenu kuću”), u koju je svaki dan ulazilo sedamdeset hiljada meleka i nije se ponovo vraćalo. Svi su mi oni (poslanici, koje sam vidio) nazvali selam i izrazili dobrodošlicu.” (Buharija) Nakon ovog putovanja, Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, se uzdigao do “Sidretu-l-Muntehaa” (“Konačne perde”), a potom se sasvim približio Allahu, dželle še’nuhu: Koliko dva luka ili bliže. (Suretu En-Nedžm: 9) O ovom događaju Allah Uzvišeni govori u ajetima 13.-18. Sure En-Nedžm: On ga je i drugi put vidio, kod Sidretu-l-Muntehaa, kod kojeg je džennetsko prebivalište, kad je Sidru pokrivalo ono što je pokrivalo, pogled mu nije skrenuo, nije prekoračio, vidio je velika znamenja svoga Gospodara.