Poslanikova medicina: Bolje spriječiti nego liječiti

Sve ono do čega je savremena nauka došla: injekcije, cjepiva (vakcine, serumi), antitijela koja djeluju protiv uzročnika bolesti itd. sve su to moderna sredstva za preventivno djelovanje protiv obolijevanja prije nego što bolesniku bude potreban pravi lijek. Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, je postavio opće temelje preventive koje možemo nazvati "zlatnim pravilima medicine" kada je rekao u vezi s kugom: '/ako čujete da je ima u nekoj zemlji, ne idite tamo, a ako se pojavi u nekoj zemlji, a vi se zadesite u njoj, ne napuštajte je. "2 Iz teksta časnih hadisa je jasno u kojoj mjeri nas Alejhisselam podstiče da se pridržavamo temeljne medicinske odredbe da je boIje spriječiti nego liječiti, posebno ako se radi o epidemiološkim vrstama bolesti kao što su kuga i njoj slične. Što se tiče savremene medicine, vidimo da i ona zabranjuje da se miješaju oni koji boluju od neke zarazne bolesti i oni na koje bi je mogli prenijeti (zdravi). Stavljaju ih pod poseban nadzor (u karanten), kako bi se smanjio rizik da se bolest prenese.Pogledaj, brate čitaoče, kako je daleko vidio Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, i uporedi ono što je on radio prije više od Četrnaest stoljeća i kako se radi danas; vidimo da je Vjerovjesnik, sallallahu 'alejhi ve sellem, u svojim plemenitim izjavama u pogledu medicine dao obavijesti koje su bile korisne u vremenima kada nije bio poznat uzrok određenih bolesti, način njihovog lije­ čenja ili metode preventive. Vjerovjesnik, sallallahu 'alejhi ve sellem, se nije ograničio samo na preventivu kod ljudi, već je, također, vodio računa i o zdravlju životinja, pa je i za njih dao "zlatna pravila medicine" i rekao: ''Neka vlasnik (deva) ne jaše bolesnu, pa zdravu. "t Tj. neka vlasnik deva, koji ima jednu bolesnu devu, ne jaše nakon nje zdravu devu, jer bi joj tako mogao prenijeti bolest. Isto tako, Alejhisselam nas je podučio kako da se čuvamo od bolesti i rekao: "Čovjek }u može puniti goru vreću od svog stomaka. Dosta mu je nekoliko zalogaja koji će ga održati sposobnim za rad. A ako već hoće, onda neka bude trećina za hranu, trećina za vodu i trećina za disanje. "2 S druge strane, Alejhisselam je savjetovao ljude da ne jedu ono što je načela neka zvijer. Navodi se da je on zabranjivao sve što je načeto kandžama ptice grabljivice i sve što je načeto od neke zvijeri.3 Alejhisselam je, pomoću Allahovog svjetla, vidio da u ovim vrstama mesa nema nikakvog dobra za ljude, što je potvrdila i savremena nauka, da je meso tih životinja teško za probavu i da su njihova tijela puna toksičnih tvari i bakterija koje ne može neutralisati kuhanje.Također, Alejhisselam nas je posavjetovao da ne treba premarati niti iscrpljivati organizam i naredio nam je da ga pazimo. Tako je do njega doprla vijest da Abdullah ibn Amr ibn el-As, r. a., posti danju, a noću klanja, pa mu je rekao: "Ne radi tako, posti, ali i mrsi, klanjaj i spavaj, zaista tvoje tijelo ima pravo kod tebe. " · Ove Poslanikove, sallallahu 'alejhi ve sellem, instrukcije su isto ono što savjetuju stručnjaci iz oblasti savremene medicine, jer ako organizam ne dobija dovoljno sna i ako se previše opterećuje, to ga čini podložnim brojnim bolestima, na što nas je upozoravao Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, kroz ovaj izvrsni savjet.

Medicina Poslanika Muhammeda, a.s.

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close