Pravljenje sihira (magije)

Pravljenje sihira jedan je od najprisutnijih vidova sujevjerja u našem narodu. Star je koliko i ljudski rod. Vjerovanje sihirbazima je teški grijeh koji čovjeka može izvesti iz vjere. Sihirbaz je osoba koja sarađuje sa šejtanima i džinima u nanošenju zla ljudima. Interes šejtana je da od sihirbaza i onih koji mu dolaze napravi idolopoklonike. Zajedno sarađuju na putu odvođenja ljudi u zabludu koristeći pri tome tuđu nevolju. Sihirbaz poznaje stvari koje obični svijet ne poznaje zahvaljujući džinu koji mu saopćava ono što je vidio, sreo ili saznao. Džini se brzo kreću po zemlji što im omogućava pristup informacijama do kojih obični čovjek ne može brzo doći. Kada mu dođe pacijent, sihirbaz se u obmani služi upravo informacijama koje mu pacijent nije saopćio a koje on zna. Pacijent se divi sihirbazu i njegovu znanju i stječe povjerenje u njega i njegovu moć. Cilj sihirbaza i džina i jeste izazivanje strahopoštovanja kod pacijenta kako bi pripremili uvjete za nesmetan rad. Pacijent počinje vjerovati kako sihirbaz ima nadnaravnu moć znanja i djelovanja i kako može neovisno od Allaha koristiti ili štetiti.

 Sihir je jedan od sedam teških grijeha

Islam se oštro suprotstavlja sihirbazima. Za njih Uzvišeni Allah kaže: “Učili su ono što će im nauditi i od čega nikakve koristi neće imati iako su znali da onaj ko tom vještinom vlada neće nikakve sreće na ovom svijetu imati.” (El-Bekare, 102.)

“Poslanik, s.a.v.s., je sihir uvrstio među sedam teških i po zajednicu pogibeljnih grijeha.” (Buharija i Muslim) Jer, onaj ko drugome pravi sihir izaziva teške društvene probleme koji dovode do ubistava i samoubistava, razvoda brakova, unošenja razdora među ljude, itd.

Ljudi vjeruju sihirbazima kada im odu radi liječenja bolesti ili rješenja kakvog drugog pitanja, a to i jeste problem. Vjerovanjem njima oni na sebe navlače Allahovu srdžbu, a one radi kojih su otišli sihirbazu dovode u opasnost širka. U ovom slučaju, sujevjerje je vjerovati da nam sihirbazovo djelo, koje se sihirom zove, može nauditi bez Allahove volje. Ako tako vjerujemo, sujevjerni smo.

Kur'an nas uči da kod Allaha tražimo zaštitu od zla počinioca ovog djela. U suri El-Felek Uzvišeni kaže: “i od zla vračara koji pušu u uzlove…” (El-Felek, 4.) Poslanik, s.a.v.s., je rekao: “Ko puše u uzlove počinio je sihir, a ko se bavi sihirom, počinio je širk”. (Et-Taberani) Klasični način pravljenja sihira jeste puhanje u uzlove i vezivanje čvorova na koje su upuhane gatke.

Poslanik, s.a.v.s., je rekao da onaj ko pravi sihire i onaj ko naručuje pravljenje ne pripadaju nama. (El-Bezzar) Prema tome, haram ovdje nije samo kod sihirbaza već on obuhvata svakog ko im ide i od njih usluge traži.