PRIBLIŽIO SE RAMAZAN I TERAVIH-NAMAZ – ALLAHOVO UPOZORENJE ONIM IMAMIMA KOJI BRZO KLANJAJU TERAVIJU

Uskoro će nam ako Bog da stići i mubarek mjesec Ramazan. Teravih namaz je, pored pet propisanih namaza, kao nafila i duševno osvježenje, preporučen vjernicima i vjernicama kako bi što veći dio vremena, pogotovo u večernjim satima provodili u ibadetu. U našim krajevima vjernici u velikom broju prisustvuju teravih-namazu u džematu, što nas, svakako, sve raduje. Međutim, ovom prilikom želimo naglasiti da je teravih-namaz kao i svaki drugi namaz, i da uslovi koji važe za ispravnost svih drugih namaza – važe i za ovaj namaz.

S obzirom na veći broj rekata i na duže vrijeme koje je potrebno za obavljanje teravih-namaza pojedinci, iz ubjeđenja da je teravih-namaz potrebno brže obaviti, svjesno ili nesvjesno zapostavljaju jednu bitnu stavku koja je uslov za ispravnost svakog namaza, pa tako i teravije. Naravno, radi se o ta’dilu-l-erkanu ili, smirivanju tijela u svakom dijelu namaza. To se posebno odnosi na ruku’, stajanju poslije ruku’a, sedžde i sjedenje između dvije sedžde. Koliko su ti segmenti namaza bitni možemo zaključiti iz hadisa Poslanika, s.a.v.s, koji prenosi Ebu Hurejre, r.a, a u kojem stoji da je jednom prilikom Poslanik, s.a.v.s, ušao u džamiju, a za njim i neki čovjek. Klanjao je, potom je prišao Vjerovjesniku, s.a.v.s, i nazvao mu selam. On mu uzvrati na selam i reče: ‘Vrati se i klanjaj, jer ti, uistinu, nisi klanjao.’ Čovjek se vrati, klanja na isti način kao i ranije, potom priđe Poslaniku, s.a.v.s, i nazva mu selam. On mu uzvrati i reče: ‘Vrati se i klanjaj, jer ti nisi klanjao.’ Tako je uradio tri puta, a onda mu taj čovjek reče: ‘Tako mi Onoga koji te je s Istinom poslao, ja ne znam bolje od ovoga, pa me poduči.’ Poslanik reče: ‘Kada budeš htio obaviti (stupiti u) namaz donesi početni tekbir, zatim prouči što (znaš) iz Kur’ana, a onda idi na ruku’. Ostani na ruku’u sve dok se u potpunosti ne umiriš. Zatim se podigni sa ruku’a potpuno se uspravivši (dok se potpuno ne uspraviš), a onda idi na sedždu. Na sedždi se potpuno umiri, potom se podigni i na sjedenju se (također) potpuno umiri. Tako radi tokom cijeloga namaza.’ Sličan hadis prenose i Ammar b. Jasir i Rifa’a b. Rafi’, r.a.

Iz navedenog hadisa jasno se da zaključiti da je potpuna smirenost u svim dijelovima namaza uslov bez čijeg ispunjenja namaz nije valjan. Da to nije slučaj, Poslanik, s.a.v.s, ne bi vraćao čovjeka da ponovi namaz. Ibn Hadžer el-Askalani veli: ‘Čovjek je klanjao namaz nabrzinu, ne upotpunjujući ruku’ i sedždu i ne poštujući principe ta’dilu-l-erkana.’ Neosnovano bi bilo konstatirati da to važi samo za farz-namaze, jer se i u navedenom slučaju, najvjerovatnije, kako i sam Ibn Hadžer navodi, radilo o tehijjetu-l-mesdžidu, dakle, nafili.

A teško onima koji, kada molitvu obavljaju, molitvu svoju kako treba ne izvršavaju. ( Al-Ma’un 5,6)

Portal Svjetlo Dunjaluka

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close