Prva ljubavna priča u ljudskoj historiji

Piše: dr. Selman el-Avde / Preveo i prilagodio: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Bila je to prva ljubavna priča u ljudskoj historiji. Naime, prenosi se da su meleki pitali Adema: ”Voliš li Havu?” ”Volim”, odgovorio je Adem, alejhi selam. Zatim su upitali Havu: ”Voliš li Adema?” ”Ne volim”, odgovorila je Hava, a u njenom srcu je bilo mnogo više ljubavi nego u Ademovom.

U narodnom predanju navodi se da je Adem, alejhi selam, nakon što su on i Hava spušteni na Zemlju, danju tražio Havu, a noću je spavao, dok je Hava njega tražila i danju i noću. A kad su se konačno sreli, Adem joj je rekao: ”Ja sam te tražio danju, a noću sam spavao”, a ona mu je rekla: ”Ja tebe uopće nisam tražila.”

Allah najbolje zna, ali je vjerovatno njihova veza u Džennetu bila duhovna, a kad su okusili plodove zabranjenog stabla, kod njih se probudila fizička potreba i požuda, i to uopće nije mahana niti sramota, već je dio ljudske potpunosti i savršenstva.

Njihov život u Džennetu bio je primarno duhovni, a jelo i piće bili su najveći fizički užici, na šta aludira ajet: ”A ti, o Ademe, i žena tvoja u Džennetu stanujte i odakle  god hoćete jedite, samo se ovom drvetu ne približujte, da se prema sebi ne ogriješite!” (El-A'raf, 19.)

Arapski izraz ”ez-zevdžijjetu” ne znači uvijek bračnu vezu, već može značiti parnost koja je suprotna neparnosti, pojedinačnosti ili individualnosti, kao što je u ajetu: ”U dibu i kadifu obučeni i jedni prema drugima. Eto, tako će biti i Mi ćemo ih hurijama, krupnih očiju, ženiti.” (Ed-Duhan, 53.-54.)

Izraz  ez-zevdž” (”muž”, ”par”, ”drug”, ”partner”), ovdje je upotrijebljen kao metafora za druga (el-karin), što bi značilo: Mi ćemo svakom čovjeku (džennetliji) pridružiti huriju krupnih očiju; i ovdje glagol ”zevvedžnahum” – ”oženit ćemo ih”, nije izveden od riječi ”ez-zevdž” u značenju ”muž” ili ”bračni drug”, koja se obično koristi za muškarca koji oženi neku ženu, odnosno za ženu koja se uda za nekog muškarca.

Ovim izrazom se u spomenutom ajetu ne misli na to, zato što bi to bilo beskorisno, jer u Džennetu ne postoji bračni ugovor, već se misli na to da će oni biti u prisnim odnosima u društvu voljenih žena, baš kao što su bili prisno povezani sa voljenim osobama i prijateljima muškarcima, kako bi se upotpunilo upoznavanje i bliskost među ljudima. (Vidi: Et-Tahrir vet-tenvir).

Dakle, kazivanje o Adamu ne ukazuje na bračni odnos u Džennetu, već se na bračni (intimni) odnos ukazuje nakon njihovog silaska na Zemlju, kao što je došlo u ajetu: ”I kada je on nju obljubio, ona je zanijela lahko breme i nosila ga …” (El-A'raf, 189.)

Kontekst kazivanja o Ademu ne ukazuje također ni na potomstvo u džennetskom prebivalištvu, već se njihovi potomci spominju na zemlji, kao da je potomstvo zapravo plod silaska na Zemlju i početak zadatka njene obnove i izgradnje.

Adem je bio stariji od Have jer je stvoren prije nje. Tako prevladava običaj da muž treba biti stariji od žene. Možda je bio viši od nje i jači tijelom, pa zato i njihovi potomci vole da je muž viši od svoje žene, a da je ona nježnija i vitkija.

Adem je hiljadu godina živio sa jednom ženom, a mi smo se rodili u porodicama koje poligamiju vide kao potrebu za zadovoljenjem strasti, rješavanjem problema nekih žena (usidjelica) i da bi rađali više djece kako bi mogla raditi na njivi ili čuvati stoku, i djeca su, posebno sinovi, davali snagu i gradili ugled i autoritet svojim očevima.

Uvjeti su se promijenili, izdržavanje djece postalo je težak problem, iako je opskrba kod Allaha. Naravno, postoje uzroci koji vode do opskrbe, a mnogi ne posjeduju te uzroke (mogućnosti), no i pored toga žene se sa više žena i rađaju mnogo djece, a zatim ih izlažu siromaštvu ili delikventnom ponašanju.

Iskustvo me tjera da kažem svojim sinovima: Odgovornost je ogromna, a sâmo buđenje djece iz sna zahtjevan je i dugotrajan proces. Pogotovo za one koji ostaju do kasnih sati i imaju težak san, a kamoli napor oko njihovog odgoja, obrazovanja, emocionalnog davanja, liječenja i slično.

Ja, naravno, nemam namjeru da zabranim ono što je Allah dozvolio, ali je Uzvišeni Allah, rekao: ”Onda se ženite onim ženama koje su vam dopuštene, sa po dvije, sa po tri i sa po četiri. A ako strahujete da nećete pravedni biti, onda samo sa jednom..” (En-Nisa’, 3.)

Pravda je važna za stabilan život i dobročinstvo djece, a kod više žena ili majki dolazi do svađa i sumnji u pravdu oca, čak i ako on ulaže maksimum truda da bude pravedan. 

Moj Gospodar me opskrbio sa četiri kćerke s kojima sam upoznao ljepotu života i životnu sreću. Njihovo prisustvo je prisnost i berićet, a njihovo odsustvo je čežnja i stalne dove. Moj odnos prema njima nadmašuje moj odnos prema njihovoj braći, tj., prema mojim sinovima.  Osjećam da je moja vjera u Allaha neodvojivi dio ovog odnosa i ove veze, i to nije odnos sažaljenja ili straha, već odnos povjerenja i uvažavanja.

Znaj, kad vrijeđaš ženu da vrijeđaš samog sebe, jer je ona stvorena od tebe. 

Izvor:saff.ba

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close