Pucketanje prstima u namazu?

 

Pitanje: Kakav je propis pucketanja prstima u namazu? Da li postoji vjerodostojan hadis koji to zabranjuje i kakav je islamski pogled na takvo postupanje unutar džamije i napolju?
Odgovor: Pucketanje prstima u namazu je pokuđeno po mišljenju sve četiri mezheba. U knjizi hanefijskog mezheba Ed-Durl-muhtar navode se pokuđene radnje u namazu, te se spominje: "…Pucketanje prstima i njihovo ispreplitanje, to se odnosi i na onoga ko iščekuje namaz i onoga ko se uputio prema džamiji, zbog zabrane (u hadisu), a izvan namaza nije pokuđeno zbog potrebe za tim." Rekao je Ibn Abidin u komentaru spomenutih riječi: "Pucketanje prsta je njihovo pružanje i naprezanje tako da se čuje zvuk, a ispreplitanje je da se stave prsti jedne ruke između prsta druge ruke. Zabrana spomenutog navedena je u riječima Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: 'Ne pucketaj prstima dok si u namazu!' (Ibn Madže, br. 965, hadis je slab) U drugoj predaji navodi se de je Poslanik, sallallahu aljhi ve sellem, rekao: 'Kada se abdestiš i lijepo upotpuniš svoj abdest, a zatim se uputiš ka mesdžidu, znaj da si u namazu i zato nemoj ispreplitati svoje prste!' (Ahmed, br. 18139, i Ibn Hibban, br. 2150, hadis je hasen) Hanefijski učenjaci su složni da je pucketanje i preplitanje prstiju u namazu pokuđeno, a ta pokuđenost treba da bude na stepenu harama, zbog spomenute zabrane." (Hašijetu Ibn Abidin, 1/642, skraćeno) U knjizi malikijskog mezheba Mevahibul-Dželil navodi se: "Pucketanje prstima je kod Malika pokuđeno u džamiji i izvan nje, a Ibnul-Kasim pokuđenost svodi samo na džamiju." (El-Hatab, 2/261,) U malikijskom mezhebu preferira se pokuđenost posebno u namazu, a izvan namaza nije pokuđeno, pa i kada se čini u mesdžidu. (Ališ, Minahul-dželil, 2/94) U knjizi šafijskog mezheba Hašijetul-Džemel navodi se: "Pokuđeno je rashlađivati se u namazu i pucketati prstima i preplitati ih, jer sve je to besposlica." (Sulejman ibn Omer, 4/150) Hanbelijski učenjak El-Ruhejbani navodi: "Pokuđeno je također pucketati prstima i preplitati ih, a namaz će biti pokvaren ako se to puno ponavlja." (Metalibu ulin-nuha, 1/476) Učenjaci također ističu da se pokuđenost odnosi ne samo na namaz nego i na  stanja vezana za namaz, jer odlazak ka džamiji radi namaza te sjedenje u džamiji radi namaza su poput samog namaza. Rekao je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem: "Svako od vas je neprekidno u namazu sve dok ga namaz zadržava!" (El-Buhari, br. 659, i Muslim, br. 649) Pucketanje prstima izvan namaza je, po mišljenju jedne skupine učenjaka, pokuđeno u svakom slučaju, dok su drugi mišljenja da je to pokuđeno samo ako se čini bez potrebe. Hanefijski učenjak Ibn Abidin kaže: "Potreba usljed koje je pucketanje dozvoljeno je poput potrebe za relaksiranjem prsta, a ako ne postoji slična potreba, onda je to pokuđeno." (Hašijetu Ibn Abidin, 1/642) Sve spomenuto ukazuje na to da pucketanje prstima treba uopćeno izbjegavati, osim ako za tim postoji potreba, a naročito za vrijeme namaza ili u džamiji. Uzvišeni Allah najbolje zna.

Odgovorio: Mr. Hakija Kanurić

minber.ba

Podijelite ovaj sadržaj…

Viđeno: 2

40

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close