Putevi i načini na koje se postiže znanje

Korisno znanje ima određene puteve i načine na koje se postiže i određeni putevi se preduzimaju za njegovo postizanje i pamćenje.Među najvažnijim od njih su:

Prvo: Da rob traži od svog Gospodara da mu podari korisno znanje i da traži podršku od Njega Uzvišenog i iskaže svoju potrebu za Njim.Allah je naredio Svom Poslaniku Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem, da traži od Njega da mu poveća znanje u dodatku njegovom znanju.

On Uzvišeni je rekao:

وَقُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْمًا

i reci: “Gospodaru moj, uvećaj mi znanje!” (Taha, 114)

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem je imao običaj reći:

„O Allahu, okoristi me sa onim čemu si me podučio i poduči me onome što će mi koristiti i povećaj mi znanje.“ (Ibn Madže, 1/92)

Drugo: I ovo je od najvećih i temelj svih njih – iskrenost u traženju znanja.

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem je rekao:

„Ko god traži znanje kojim se traži Allahovo lice ali ga ne traži osim radi postizanja nekog dunjalučkog cilja, neće osjetiti miris Dženneta na Sudnjem Danu.“

Treće: Ulaganje truda i napora u traženju znanja, posjedovanje gorljivog interesovanja za njim, posjedovanje iskrene želje za onim čime se traži Allahovo zadovoljstvo i usvajanje svih puteva i načina u traženju znanja o Knjizi i Sunnetu.

Čovjek je došao kod Ebu Hurejre, radijallahu anhu i rekao: „Želim da naučim znanje ali se bojim da ću ga izgubiti.“ Ebu Hurejre mu odgovori: „Tvoje ostavljanje učenja njega je dovoljan gubitak.“

Iz ovog razloga je jedan mudri čovjek odgovorio kada je bio upitan: „Koji je način putem kojeg se postiže znanje?“ odgovorio: „Sa željom da se slijedi, sa ljubavlju da se sluša, sa jedinom brigom da se sakupi, podučavaj tvome znanju onoga ko je neznalica i uči od onoga koji podučava, jer ako to uradiš, saznat ćeš ono o čemu si bio neznalica i upamtit ćeš ono što si naučio.“

Iz ovog razloga je Imam Šafija, rahimehullah rekao: „Brate moj! Ti nećeš postići znanje osim putem šest stvari a ja ću te obavijestiti o njima sa objašnjenjem: inteligencijom, žarom, trudom, natjecanjem, druženjem sa učiteljom…i dugim vremenom!.

Četvrto: Izbjegavanje nepokornosti posjedovajem bogobojaznosti jer je Uzvišeni Allah rekao da je to najveće sredstvo postizanja znanja.On je rekao:

وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ وَيُعَلِّمُكُمُ اللَّهُ

I bojte se Allaha – Allah vas uči,(Al-Beqara, 282)

I On Uzvišeni je rekao:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقَانًا

O vjernici, ako se budete Allaha bojali, On će vam sposobnost darovati pa ćete istinu od neistine moći rastaviti. (Enfal, 29)

Ovo je jasan i očigledan dokaz da će onome ko posjeduje bogobojaznost Allah dati znanje putem kojeg će moći rastaviti istinu od neistine.

Iz ovog razloga je Abdullah ibn Mesud, radijallahu anhu rekao: „Doista ja smatram da je čovjek koji je izgubio znanje koje je imao, izgubio ga je zbog grijeha koji je počinio.“

Imam Šafija, rahimehullah je rekao: „Požalio sam se Vakiju na slabo pamćenje pa me je uputio na ostavim nepokornost i obavijestio me da je znanje od Allaha svjetlo i da se ono ne daje nepokornom.“

Imam Malik je rekao imamu Šafiji: „Vidim da je Allah stavio svjetlo u tvoje srce zato ga ne gasi sa tamom nepokornosti.“

Peto: Da se ne bude stidno niti oholo u traženju znanja i ovo je razlog zbog čega je Aiša, radijallahu anha rekla: „Koliko su vrijedne žene Ensarijke, stid ih nije spriječio od razumjevanja vjere.“

Mudžahid je rekao: „Stidna osoba i ohola neće nikad naučiti znanje.“

I konačno: Djelovanje po znanju,

„Stopala roba se neće pomjeriti na Sudnjem Danu sve dok ne bude upitan o četri stvari: svojoj mladosti, kako ju je proveo, svome znanju, kako je radio po njemu, svom imetku, kako ga je zaradio i potrošio i svom tijelu, kako ga je koristio.“

On sallallahu alejhi ve sellem je rekao:

Bit će doveden čovjek na Sudnjem danu, zatim bačen u vatru. Izaći će mu crijeva pa će početi kružiti oko njih kao što magarac kruži oko mlina.’ Skupit će se oko njega stanovnici Džehennema i reći mu: ‘Čovječe, šta je s tobom? Zar nisi naređivao dobro a odvraćao od zla?’ ‘Da, naređivao sam dobro ali ga nisam radio i zabranjivao sam zlo, a sam sam ga radio.’”

Izvor: num

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close