Šejtansko došaptavanje i prolazne misli

Znaj da ono što donosi došaptavanje i prolazne misli vodi ka dubokim mislima i razmišljanju, zatim te duboke misli prosljeđuje do prisjećanja i pažnje, a odatle ide do čovjekovog htijenja i volje, a volje ga prenosi do tijela, a onda pretvara u stvarno djelo. Zatim se takvo djelo ponavlja više puta, a onda prerasta u naviku. Zbog toga je odbacivanje došaptavanja i prolaznih misli na samom početku mnogo lakše i jednostavnije od borbe s njihovim posljedicama nakon što osnaže i upotpune se.
Činjenica je da čovjeku nije data moć da uništi i u potpunosti se oslobodi prolaznih misli i došaptavanja, jer oni naviru poput zraka koji nas okružuje, s tim da snaga imana i razuma pomaže čovjeku da odabere lijepe i dobre misli koje će zadržati, zbog kojih je on drag Allahu, a da od sebe odbaci i odagna one ružne koje prezire i ne voli, zbog kojih će biti omražen kod Allaha, baš kao što su ashabi, r.a., pitali Allahovog Poslanika, s.a.v.s.: „O, Allahov Poslaniče, neki od nas ponekad u sebi osjeti pomisao zbog koje bi radije da izgori i postane ugaraka, negoli da to obznani i iskaže?!“ Poslanik, s.a.v.s., upita: „Zar to već osjećate?“ „Da“, odgovoriše. A on na to uzvrati: „To je istinitost imana!“ (Ahmed) A u drugoj verziji stoji: „Hvala Allahu koji je šejtanovu spletku učinio samo došaptavanjem!“

U vezi s tumačenjem Poslanikovih riječi imamo dva mišljenja:

Prvo: da se istinitost imana ogleda u odbijanju i odagnavanju tih misli i došaptavanja;

Drugo: da su prisustvo takvih misli i šejtansko došaptavanje znak istinitosti imana u srcu roba, jer je šejtanski napad uslijedio s ciljem oslabljivanja i uništenja imana.

Allah Svemogući stvorio je dušu nalik na mlinsko kameno kolo koje melje i nikad ne staje. Uvijek se u njega ubacuje nešto da melje, pa ako se ubaci žito kolo će ga samljeti, a ako se ubaci zemlje ili kamenčići, kolo će i njih samljeti.

Misli i došaptavanja koja kolaju umom jesu poput žita koje se ubacuje u mlinsko kolo, a ono uvijek meljei ne zaustavlja se, pa se u njega mora stalno nešto ubacivati. Neki ljudi u svoje mlinsko kolo ubacuju žito, pa ono melje i izbacuje brašno koje koristi njima, a i drugim ljudima, dok većina ljudi u svoje mlinsko kolo ubacuje kamenje, pijesak i blato. No, kad dođe vrijeme spravljanja hljeba, svako će uvidjeti šta je, ustvari, mljeo.

Ibn Kajjim el-Dževzi
Pripremio: Adnan Čolo

islam-iman

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close