Šeri’at je više dozvolio nego zabranio

Kada posmatramo islam kao religiju kroz njegove vjerske tekstove i vršimo komparaciju između zabranjenih i douvoljenih stvari uvidjeti ćemo da nam je zabranjeno neznatno u odnosu na ono što nam je Uzvišeni dozvolio, bez obzira govorili mi o jelu ili piću, životinjama ili biljkama.

Ova stvar ne zahtijeva od nas da puno razmišljamo i proučavamo kur’ansko-hadiske tekstove da bismo došli do istine, jer su po ovom pitanju precizni i jasni. Oni u većini svojih tekstova spominju zabranjene stvari kao izuzetak iz generalnog pravila po kojem je u osnovi sve dozvoljeno. Svaki razuman čovjek zna da ono što se spominje kao izuzetak biva manje od onoga od čega  se izuzima. Kaže Allah, dž.š.: ”Reci: ”Ja ne vidim u ovome što mi se objavljuje da je ikome zabranjeno jesti ma šta drugo osim strvi, ili krvi koja ističe, ili svinjskog mesa,- to je doista pogano-, ili što je kao grijeh zaklano u nečije drugo,a ne u Allahovo ime.” (El-En’am,145.)

U drugom ajetu Uzvišeni kaže: ”Zabranjuje vam se strv, i krv, i svinjsko meso, i ono što je zaklanou nečije drugo ime, a ne u Allahovo ime, i što je udavljeno i ubijeno; i što je strmoglavljeno- i rogom ubodeno, ili od zvijeri načeto- osim ako ste ga preklali- i što je na žrtvenicima žrtvovano, i zabranjuje vam se gatanje strjelicama.To je grijeh!” (El-Maide,3.)

Ebu David bilježi hadis od Ebu Hurejre, r.a., da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: ”Zabranjeno je jesti svaku životinju (zvijer) koja ima očnjake i pomoću njih lovi, i svaku pticu koja ima kandže i pomoću njih lovi plijen.”

Buhari, Muslim i drugi bilježe hadis od Džabira, r.a., da je rekao: ”Zabranio nam je Poslanik, s.a.v.s., na dan Hajbera meso domaćeg magarca.”

Ovo su samo neki primjeri zabranjenih stvari u Kur’anu i Sunnetu koje su spomenute u kontekstu pobrojavanja i izuzimanja što ukazuje da je to izuzetak iz generalnog pravila dozvole.Prema tome količina zabranjenih stvari je neznatna u odnosu na ono što je muslimanu dozvoljeno upotrebljavati.

Čak i te zabranjene stvari islam nije tek tako zabranio niti ih je nasumice izuzeo iz generalnog pravila. Zabranjene su jer predstavljaju štetu za čovjekovu vjeru i tijelo što se očituje u riječima Sveunajućeg: ”Koji će im lijepa jela dozvoliti, a ružna im zabraniti.” (El-A’raf,157.)

Nauka je svojim napretkom u zadnje vrijeme uspjela dokučiti mudrosti pojedinih zabrana sa kojima se Kur’an pojavio mnogo prije.

Izvor: Primjeri islamske tolerancije – Prof. dr. Abdu-l-Aziz ibn Abdu-r-Rahman Er-Rabi’a

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close