Slijeđenjem sunneta do zdravlja

 

Od El- Mikkdama ibn Ma'dijekeriba pripovijeda se da je rekao:

¨Čuo sam od Allahovog Poslanika. alejhis-selem, kada je rekao: „Covjek goru posudu od stomaka ne moze napuniti. Dovoljno mu je nekoliko zalogaja koji ce mu kicmu ispraviti. A ako ga vec mora napuniti, neka trecinu napuni hranom, trecinu picem, a trecinu neka ostavi za disanje.“Prenosi imam Ahmed, Tirmizi, Nesai i Ibn Madza. Tirmizi je rekao: „Ovaj hadis je hasen.“Ovaj hadis s njegovim povodom biljezi Ebu Kasim el- Begavi u svom Mu'dzemu od Abdurrahmana ibn el-Mureki'a, gdje stoji: „Poslanik, alejhis-selam, oslobodio je Hajber, a bio je sav u vocnjacima. Ljudi navalise na voce i nakon nekog vremena obuze ih groznica. Pozalise se Allahovom Poslaniku, alejhis-selam, pa im rece: „Temperatura je smrtni vjesnik i Boziji zatvor na zemlji; ona je dio Vatre. Kada vas obuzme, ohladite vodu u vasim mjesinama, a zatim je pospite po sebi izmedju dva namaza ( aksama i jacije). Tako su i uradili i prodje ih temperatura. Tada Allahov Poslanik, alejhis-selam, reče: „Allah nije stvorio goru posudu od stomaka. A ako se vec mora napuniti, onda neka bude trecinu za hranu, trecinu za vodu i trecinu za vazduh.“ Ovaj hadis predstavlja opce nacelo za sve osnove medicine. Kada je poznati Ibn Masevejh procitao ovaj hadis u knjizi Ebu Hajsema izjavio je: „ Kada bi se ljudi pridrzavali ovih rijeci, bili bi postedjeni svih bolesti i bolova, a ambulante i apoteke prestale bi raditi.“ On je ovo izjavio jer je poznato da je prejedanje izvor svih bolesti. Haris ibn Kaleda, arapski lijecnik, izjavio je: „Vrucica je glava svih lijekova, a prejedanje je glava svih bolesti.“ Haris, rahimehulah, rekao je: „ Ono sto ubija ljude i upropastava zvijeri u divljini jeste uzimanje hrane na hranu prije nego sto se probavi.“

Ovo su samo neke koristi umjerenog objedovanja i savjet da se hrana ne „trpa“, jer to skodi tijelu i zdravlju.

Umjerenost u uzimanju hrane ima takodjer veliki uticaj i na srce i njegovo zdravlje. Neznatno konzumiranje hrane ima za posljedicu da omeksa srce, ojacava pronicljivost, u dusi stvara poniznost, slabi strast i srdzbu. Prekomjerno uzimanje hrane ima suprotne posljedice. Mirvezi pripovijeda da je imam Ahmed cijenio sustezanje od hrane, skromnost i da ga je jednom upitao: Zar ce covjek biti nagradjen samo zbog odricanja od strasti?“ On odgovori: „Kako da ne bude nagradjen kada je Ibn Omer rekao: „Cetiri se mjeseca nisam najeo!“ Ja opet upitah Ahmeda: „Moze li covjek imati blago, njezno srce ako je gurman?“ On odgovori: „Ja u to ne vjerujem.“ Neki je covjek rekao Ibn Omeru, radijallahu anhuma: „Hoces li da ti donesem dzevaris?“ Ibn Omer upita: „Sta je to?“ Ovaj rece: „To pomaze laksem varenju hrane kada se najedes.“ On mu odgovori : „ Cetiri mjeseca se nisam najeo, ali ne zato sto nisam mogao, nego sto sam vidio ljude koji su vise gladovali nego sto su bili siti.“ Muhammed ibn Vasia rekao je: „ Ko malo jede, shvatat će, drugi ce ga shvatati, ocistit ce srce i bit ce blag. A prekomjerno uzimanje hrane otezava takvom mnogo cega sto zeli.“ Ebu Sulejman ed Darani rekao je: „ Kada duša ogladni i ozedni, srce se citi i postane mehkim, a kada se najede i napoji, srce zaslijepi.“. On isto tako kaze: Kljuc dunjaluka je sitost. Kljuc Ahireta je glad. Osnova svakog dobra na dunjaluku i ahiretu jeste strah od Allaha Uzvisenog. Allah daje blagodati dunjaluka onome koga voli i ne voli. Medjutim glad je kod Njega pohranjena i ne da je nikome osim Svojim miljenicima. Draze mi je da se odreknem vecere nego da je pojedem, pa da cijelu noc provedem u ibadetu.“ Poslanik alejhis-selam, preporucio je u tematskom hadisu umjereno konzumiranje hrane slijedecim rijecima: „ Covjeku je dovoljno nekoliko zalogaja koji ce mu kicmu uspravnom drzati….“ Buhari i Muslim biljeze hadis: „Vjernik jede za jedna, a nevjernik za sedmera crijeva.“ Ovim se htjelo reci da vjernik jede pristojno i u skladu sa propisima vjere, pa mu je dovoljno i malo hrane, a nevjernik jede prozdrljivo, pa mu je potrebno sedmerostruko vise hrane negoli vjerniku. Pored podsticanja na umjerenost u hrani i zadovoljavanju neznatnim njenim kolicinama, Vjerovjesnik alejhis-selam,podsticao je da se visak hrane ponudi drugima , pa je rekao: „Hrana za jednoga dovoljna je za dvojicu, hrana za dvojicu dovoljna je za trojicu, a hrana za trojicu dovoljna je za cetvericu.“ Prema tome, najbolji raspored koji vjernik u jelu moze napraviti jeste da trecinu odredi za hranu, trecinu za pice i trecinu ostavi za disanje kao sto je spomenuto u tematskom hadisu. Poslanik alejhis-selam, je rekao: „ Najbolja generacija je moja, zatim ona koja ce doci nakon nje, a zatim ona koja ce doci nakon nje. Potom ce doci ljudi koji ce svjedociti, ali nece traziti da se svjedoci, zavjetovat ce se, ali te zavjete nece ispunjavati i medju njima ce se pojaviti gojaznost.“ Ibn Omer, radijallahu anhuma, pripovijeda: „Neki je covjek podrignuo u drustvu Poslanika, alejhis-selam,pa mu on rece: „Postedi me tvoga podrigivanja. Najzasiceniji na dunjaluku biti ce najduze gladan na Ahiretu.“

www.pokajanje.com

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close