Slijeđenjem Sunneta do zdravlja

Od El- Mikkdama ibn Ma’dijekeriba pripovijeda se da je rekao:

Čuo sam od Allahovog Poslanika, alejhis-selem, kada je rekao: “Čovjek goru posudu od stomaka ne može napuniti. Dovoljno mu je nekoliko zalogaja koji će mu kičmu ispraviti. A ako ga već mora napuniti, neka trečinu napuni hranom, trečinu pićem, a trečinu neka ostavi za disanje.”

Prenosi imam Ahmed, Tirmizi, Nesai i Ibn Madža. Tirmizi je rekao: “Ovaj hadis je hasen.”

Ovaj hadis s njegovim povodom bilježi Ebu Kasim el- Begavi u svom Mu’džemu od Abdurrahmana ibn el-Mureki’a, gdje stoji: “Poslanik, alejhis-selam, oslobodio je Hajber, a bio je sav u voćnjacima. Ljudi navalise na voće i nakon nekog vremena obuze ih groznica. Požališe se Allahovom Poslaniku, alejhis-selam, pa im reče: “Temperatura je smrtni vjesnik i Božiji zatvor na zemlji; ona je dio Vatre. Kada vas obuzme, ohladite vodu u vašim mješinama, a zatim je pospite po sebi između dva namaza ( akšama i jacije). Tako su i uradili i prođe ih temperatura. Tada Allahov Poslanik, alejhis-selam, reče: “Allah nije stvorio goru posudu od stomaka. A ako se već mora napuniti, onda neka bude trečinu za hranu, trečinu za vodu i trečinu za vazduh.”

Ovaj hadis predstavlja opće načelo za sve osnove medicine.
Kada je poznati Ibn Masevejh pročitao ovaj hadis u knjizi Ebu Hajsema izjavio je: ” Kada bi se ljudi pridržavali ovih rijeći, bili bi posteđeni svih bolesti i bolova, a ambulante i apoteke prestale bi raditi.”

On je ovo izjavio jer je poznato da je prejedanje izvor svih bolesti.
Haris ibn Kaleda, arapski liječnik, izjavio je: “Vručica je glava svih lijekova, a prejedanje je glava svih bolesti.”

Haris, rahimehulah, rekao je: ” Ono što ubija ljude i upropastava zvijeri u divljini jeste uzimanje hrane na hranu prije nego što se probavi.”

Ovo su samo neke koristi umjerenog objedovanja i savjet da se hrana ne “trpa”, jer to škodi tijelu i zdravlju.

Umjerenost u uzimanju hrane ima također veliki uticaj i na srce i njegovo zdravlje. Neznatno konzumiranje hrane ima za posljedicu da omekša srce, ojačava pronicljivost, u duši stvara poniznost, slabi strast i srđbu. Prekomjerno uzimanje hrane ima suprotne posljedice.

Mirvezi pripovijeda da je imam Ahmed cijenio sustezanje od hrane, skromnost i da ga je jednom upitao: Zar će čovjek biti nagrađen samo zbog odricanja od strasti?” On odgovori: “Kako da ne bude nagrađen kada je Ibn Omer rekao: “Četiri se mjeseca nisam najeo!” Ja opet upitah Ahmeda: “Može li čovjek imati blago, nježno srce ako je gurman?” On odgovori: “Ja u to ne vjerujem.”

Neki je čovjek rekao Ibn Omeru, radijallahu anhuma: “Hočeš li da ti donesem dževaris?” Ibn Omer upita: “Šta je to?” Ovaj reče: “To pomaže lakšem varenju hrane kada se najedes.” On mu odgovori : ” Četiri mjeseca se nisam najeo, ali ne zato što nisam mogao, nego što sam vidio ljude koji su više gladovali nego što su bili siti.”

Muhammed ibn Vasia rekao je: ” Ko malo jede, shvatat će, drugi će ga shvatati, očistit će srce i bit će blag. A prekomjerno uzimanje hrane otežava takvom mnogo čega što želi.”

Ebu Sulejman ed Darani rekao je: ” Kada duša ogladni i ožedni, srce se čiti i postane mehkim, a kada se najede i napoji, srce zaslijepi.”.

On isto tako kaže: Ključ dunjaluka je sitost. Ključ Ahireta je glad. Osnova svakog dobra na dunjaluku i ahiretu jeste strah od Allaha Uzvišenog. Allah daje blagodati dunjaluka onome koga voli i ne voli. Međutim glad je kod Njega pohranjena i ne da je nikome osim Svojim miljenicima. Draže mi je da se odreknem večere nego da je pojedem, pa da cijelu noć provedem u ibadetu.”

Poslanik alejhis-selam, preporučio je u tematskom hadisu umjereno konzumiranje hrane slijedećim riječima: ” Čovjeku je dovoljno nekoliko zalogaja koji će mu kičmu uspravnom držati….”

Buhari i Muslim bilježe hadis: “Vjernik jede za jedna, a nevjernik za sedmera crijeva.” Ovim se htjelo reći da vjernik jede pristojno i u skladu sa propisima vjere, pa mu je dovoljno i malo hrane, a nevjernik jede proždrljivo, pa mu je potrebno sedmerostruko više hrane negoli vjerniku.

Pored podsticanja na umjerenost u hrani i zadovoljavanju neznatnim njenim količinama, Vjerovjesnik alejhis-selam, podsticao je da se višak hrane ponudi drugima , pa je rekao: “Hrana za jednoga dovoljna je za dvojicu, hrana za dvojicu dovoljna je za trojicu, a hrana za trojicu dovoljna je za četvericu.” Prema tome, najbolji raspored koji vjernik u jelu može napraviti jeste da trečinu odredi za hranu, trečinu za piće i trečinu ostavi za disanje kao što je spomenuto u tematskom hadisu.

Poslanik alejhis-selam, je rekao: ” Najbolja generacija je moja, zatim ona koja će doći nakon nje, a zatim ona koja će doči nakon nje. Potom će doči ljudi koji će svjedočiti, ali neće tražiti da se svjedoći, zavjetovat će se, ali te zavjete neće ispunjavati i među njima će se pojaviti gojaznost.”

Ibn Omer, radijallahu anhuma, pripovijeda: “Neki je čovjek podrignuo u društvu Poslanika, alejhis-selam, pa mu on reče: “Poštedi me tvoga podrigivanja. Najzašićeniji na dunjaluku biti će najduže gladan na Ahiretu.”

Izvor: ” Buđenje ambicija”, Ibn Redžeb el- Hanbeli

Pripremio i obradio: Adnan Čolo

islam-iman.adnan@hotmail.com

Viđeno: 0

50

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close