Spominjanje dobrota rahmetlije prilikom njegova ukopa

Pitanje:Prilikom držanja vaza nakon ukopa umrlog, nekada šejh spominje nešto od lijepih osobina umrlog oslanjajući se u tome na riječi Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: “Spominjite lijepe stvari o vašim umrlim”¹, pa da li je ovaj njegov postupak ispravan, ili se lijepe osobine umrlih spominju samo prilikom prolaska s dženazom, a ne i tokom vazenja kod kabura?

Odgovor:Spominjanje dobrota umrlog i svjedočenje istom da je bio dobra osoba jeste poželjno, jer se od Enesa ibn Malika, radijellahu anhu, prenosi da je kazao:“Prošli su ashabi pokraj jedne dženaze i hvalili je kao dobru osobu, pa je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ‘Obavezan je!’ Potom su prošli pokraj druge i osuđivali je, pa je on opet rekao: ‘Obavezan je!’“Šta je obavezno?” – upitao je Omer ibn Hattab, radijellahu anhu.“Toga što ste hvalili dobrim” – rekao je Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, “njemu obavezno pripada Džennet, a taj što ste ga ružili, njemu neophodno pripada Džehennem. Vi ste Allahovi svjedoci na zemlji”. Bilježi ga Buhari (1367), i Muslim (949).U ovom hadisu je propisanost spominjanja osobina umrlog, bile one od dobrih ili loših osobina, shodno onome što je činio od djela, i sve to do te granice kada više prelazi u naricanje i zabranjeno jadikovanje, kao što stoji u riječima Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: “Nije naš onaj ko se po obrazima udara, ko cijepa otvore košulje i poziva u džahilijet.” Bilježi ga Buhari (1297), i Muslim (103). I kao što stoji u hadisu kod Ebu Musaa El-Eš’arija, radijellahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Ja se odričem od Es-Salike (الصالقة), El-Halike (الحالقة), i Eš-Šakkah (الشاقة)”, bilježi ga Muslim (104).

Es-Salika je žena koja prilikom nesreće nariče, a El-Halika je žena koja brije kosu zbog nedaće, dok je Eš-Šakkah žena koja cijepa haljine zbog musibeta, kao što to stoji i u riječima Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem: “Umrli se kažnjava (muči) zbog plača živog za njim.” Bilježi ga Buhari (1210), i Muslim (1537).Ova pohvala biva prilikom prolaska dženaze ili tokom njenog spominjanja, kao što je i upućivanje dove za umrlog od najboljeg i najkorisnijeg što se može učiniti za istog. A kada bi Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, završio sa ukopom umrloga, on bi stao pokraj njegovog groba i rekao: “Molite za oprost vašem bratu, i molite za njegovu postojnost, jer se , doista, on sada ispituje.” Bilježi ga Ebu Davud (3221).A što se tiče držanja vaza unutar groblja, pa isti treba iskoristiti u ono što će smekšati srca prisutnih, i u ono što će im koristiti na oba svijeta, a Allah je jedini pomagač.

Odgovorio: Šejh Abdul-Kerim El-Hudajr
Izvor: https://ar.islamway.net/
Prevod: Menhedž

Fusnota:
1) Ebu Davud (4900), Tirmizi (1019), Albani je rekao da je daif.

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close