Šta radite organizmu ako pojedete samo 1 nar?

Nar je prepun vrijednih nutritivnih tvari poput hidrolizabilnih tanina, flavonola, antocijanina te fenolnih i organskih kiselina.

Istraživanja su pokazala da ovi spojevi imaju brojne zdravstvene prednosti i mogu štititi od određenih metaboličkih stanja i bolesti.

Dijatetičari su izdvojili tri glavne prednosti nara za zdravlje:

1. Izvrsni su za podršku crijevima

Jedna od najvažnijih zdravstvenih funkcija nara je njegov učinak na crijevnu mikrobiotiku i njegova potencijalna upotreba kao antimikrobnog sredstva, piše Mbg Food.

Nar povećava crijevnu bakteriju Akkermansia muciniphila u stolici. Akkermansia je bakterija pogodna za crijeva koja nas može zaštititi od razvoja dijabetesa, upala i metaboličkih poremećaja.

Osim toga, vlakna iz sjemenki nara pridonose zdravlju crijeva služeći kao prebiotik (hrana za prebiotičke, žive bakterije pogodne za crijeva) i osiguravaju potrebnu količinu za održavanje redovite stolice i optimiziranje zdravlja probavnog sustava.

2. Puni su flavonoida koji štite zdravlje

Antocijanini u naru igraju važnu ulogu kao funkcionalna komponenta hrane. Antocijanini su proučavani zbog svojih brojnih učinaka na zdravlje, poput antioksidativnih, protuupalnih i antiproliferativnih svojstava, što znači da mogu doprinijeti prevenciji nekoliko bolesti i smanjiti znakove preranog starenja.

Ovi biljni pigmenti topivi u vodi pripadaju obitelji flavonoida i odgovorni su za boju voća i njegovog soka. Što je voće tamnije, to je veća količina prisutnih antocijana!

3. Njihov sok je odličan za antioksidanse

Prema istraživanjima, antioksidativni potencijal soka nara veći je od crnog vina i zelenog čaja! Zato je za zaposlene ljude koji često putuju sok od nara omiljeno super piće.

Istraživanje također pokazuje da ispijanje 50 ml soka od nara dnevno može pomoći u smanjenju nakupljanja plaka u karotidnoj arteriji do 35% nakon godinu dana.

Kako ih jesti na najbolji način?

Postoji mnogo ukusnih načina za uživanje u blagodatima nara: možete dodati njegove sjemenke u salate, obični jogurt i smoothie za dodatna vlakna i dašak boje i hrskavosti.

Još jedan ukusan (i praktičan!) način konzumiranja nara je ispijanje soka od nara. Ovdje je ključno razrijediti ga vodom (omjer 1:1) kako biste spriječili pad šećera u krvi. Također možete pomiješati njegov sok s gaziranim sokom kako biste ga pretvorili u osvježavajući špricer.

Također možete dodati sok od nara u preljev za salatu izvan sezone.

Nar je superzdravo voće, a njegovi bioraspoloživi sastojci i metaboliti povoljno utječu na ekspresiju gena. Što bi značilo da su oni definitivno superhrana koju trebate uključiti u svoju rutinu.

Izvor:haber.ba

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close