Šta šije kažu o Omeru el-Faruku, r.a.

Omer b. el-Hattab, drugi pravedni halifa muslimana, čovjek kojeg  je Allahov Poslanik, s.a.v.s., prozvao el-Faruk, onaj koji rastavlja istinu od neistine. Omer, r.a., je bio poznat po pravednosti i istinoljubivosti. Zbog toga ga je Allahov Poslanik, s.a.v.s., i nazvao imenom El-Faruk, onaj koji razdvaja istinu od neistine i to je njegova glavna karakterna crta po kojoj je poznat. Omer, r.a., postao je halifa poslije smrti Ebu Bekra, r.a., i na to mjesto izabran je po njegovoj oporuci. U vrijeme njegovog hilafeta osvojena su velika područja Perzije i Bizantije, osvojeni su Kuds i Egipat. U njegovo vrijeme je, također, učvršćena mlada islamska država, uz znatna proširenja njenih granica. Uređena je administracija i sređeni poslovi u državi. Njegova vlast trajala je deset godina i nekoliko mjeseci i on je prvi vladar u historiji islama prozvan imenom emiru-l-mu’minin, vladar pravovjernih, a Ebu Bekrova titula bila je halifetu-r-Resul, halifa Allahovog Poslanika. Omer, r.a., ubijen je 24. godine po Hidžri, na sabah-namazu. Nakon početnog tekbira ubio ga je Perzijanac Ebu Lu’lue el-Medžusi, rob El-Mugire b. Šu’be, r.a.

Brojni su hadisi koji ističu vrijednost ovog plemenitog ashaba, kojem je još za života obećan Džennet. Imam Muslim bilježi od Ebu Se’ida el-Hudrija, r.a., da kaže da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: Dok sam spavao, prikazani su mi ljudi na kojima su bile košulje. Nekima su dopirale do grudi a nekima manje od toga. Omer b. El-Hattab je prošao i imao je košulju koju je vukao za sobom.
Upitali su: Kako si to protumačio, Allahov Poslaniče?
Rekao je: To je vjera.

Imam Muslim bilježi predaju u kojoj se navodi Alijino, r.a., mišljenje o Omeru.

Ibn ‘Abbasa, r.a., da je rekao: Omer, r.a., stavljen je na svoju postelju. Ljudi su bili oko njega. Molili se za njega, hvalili ga i tražili blagoslov za njega. I ja sam bio među njima. Međutim, iznenadi me neki čovjek koji me iza leđa uhvati za rame. Okrenuo sam se. Bio je to Alija, r.a.

Zatražio je milost za Omera, r.a.,  a potom rekao: Iza sebe nisi ostavio nikoga ko bi od mene više volio da se sretne sa Allahom s tvojim djelima. Tako mi Allaha, ja čvrsto vjerujem da će te Allah sastaviti sa tvoja dva prijatelja, jer sam često slušao Allahovog Poslanika, s.a.v.s, kako govori: Došao sam ja, Ebu Bekr i Omer, ušao sam ja, Ebu Bekr i Omer, izišao sam ja, Ebu Bekr i Omer. Zato se nadam,  ilivjerujem,  da će te Allah sastaviti s njima.

Sada pogledajmo neke od predaja koje šije prenose i na kojima temelje svoje vjerovanje o Omeru, r.a.

Ibn Babevejh el-Komi iznosi laži na Omera, pa u knjizi Kitabu el-Hisal, izdatoj u Teheranu, na 81. strani navodi da je Omer, r.a., na samrtnoj postelji rekao: Kajem se zbog troje; zato što sam sa Ebu Bekrom uzurpirao hilafet, što sam im predložio Ebu Bekra za halifu i što sam vrednovao muslimane jedne nad drugima.

Šiijski autoritet u tefsiru, Ali b. Ibrahim el-Komi, u svome tefsiru Tefsiru el-Komi, štampanom u Nedžefu, 1386. godine, str. 213, tom 1., tumačeći Allahove riječi: I tako je svaki vjerovjesnik imao neprijatelje među šejtanima ljudskim i džinskim, kaže: Nije poslat niti jedan vjerovjesnik a da Allah u njegovom ummetu nije dao po dva šejtana, koji su nakon njega uznemiravali ljude i odvodili ih u zabludu. U ummetu Muhammeda, s.a.v.s., to su Ebu Bekr i Omer.

On, na ovakav način, na mnogo mjesta govori o Ebu Bekru i Omeru. U prethodnom tekstu smo spomenuli i druge predaje koje govore o odnosu šija prema Omeru, u sklopu odnosa prema Ebu Bekru, r.a.

Šije su također plasirale priču da je Omer, r.a., zakopao svoju živu kćerku. Ova predaja je izmišljena i nema nikakve osnove i nju odbacuju brojni historijski podaci. Jedan od razloga za odbacivanje ove predaje jeste i taj što se historijski zna da je Omerova najstarija kćerka Hafsa, r.a., po kojoj je i dobio nadimak Ebu Hafs. Kako Ibn Kesir, el-Vakidi i drugi historičari bilježe, ona se rodila pet godina prije poslanstva Muhammeda, s.a.v.s. Ako Omer nije ubio svoju najstariju kćerku, zašto bi to činio s onim koje su mlađe? Također, praksa ubijanja ženske djece nije bila zastupljena toliko među Kurejšijama i u Mekki, već je bila običaj nekih drugih arapskih plemena.

Posebno je zanimljiv odnos šija prema ubici Omera, r.a., koji je u njihovim očima heroj i junak, tako da se u iranskom gradu Kašan nalazi turbe, za koje tvrde da se u njemu nalazi tijelo Omerovog ubice. Turbe je predmet brojnih šiijskih posjeta i ibadeta.

IslamBosna.ba

Komentari

komentara

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close