Svaka žena ujutro trebala bi da pojede kašičicu lana

Olakšava simptome PMS-a i postmenopauze, reguliše holesterol i ubrzava metabolizam

Iako se semenke u ishrani zabrinjavajući retko koriste, one su životna energija svake biljke, voća ili povrća koje jedemo i mogu biti izvrstan dodatak ishrani, jer sadrže visok udeo vitamina i minerala, i tako povećavaju nutritivnu vrednost obroka.

“To je vrlo korisno kod redukcijskih dijeta i kad nismo sigurni da li jedemo zdravo i da li unosimo sve potrebne nutritijente, na primer kad moramo da izbegavamo pojedine namirnice, jer izazivaju probleme sa probavom, nadutost i slično, ili su nam zabranjene zbog medicinske dijete”, kaže nutricionista Mirna Trumbetaš za 24sata.hr.

Za žene su posebno dobre semenke lana.

“Lanene semenke ponašaju se poput estrogena u telu i zaustavljaju rast karcinoma povezanih sa hormonima. Takođe, mogu da olakšaju simptome PMS-a i postmenopauze, jer pogodno deluju na hormonalnu ravnotežu. Ali, važno ih je držati u frižideru, jer lako oksiduju. Trebalo bi ih kupovati cele, pa samleti pre obroka, kako bi se sačuvala njihova vrednost. One su odličan izvor omega-3 masnih kiselina, a zbog visokog udela vlakana podstiču i probavu, pa bi svi oni koji pate od zatvora obavezno trebalo da ih uvrste u ishranu”, ističe nutricionista.

Leči stomačne bakterije, hemoroide i neplodnost: Od zdravlja vas dele samo dva sastojka!

Samo kašičica lanenih semenki u jogurtu ujutro ili svako veče kroz nekoliko meseci može da pomogne i kod najtvrdokornijih problema sa probavom i doprinese zdravom metabolizmu, pa i mršavljenju.

Laneno seme je prirodni regulator nivoa holesterola u krvi, pa dobro deluje i na kardiovaskularno zdravlje. Kao i mnoge druge semenke, možete ih koristiti u ovsenoj kaši sa voćem za doručak ili u voćnom smutiju, a brašno od lanenih semenki odlična je zamena za deo pšeničnog brašna kod pripreme kolača ili palačinki.

Pogodno je i za ljude koji imaju problema s tolerancijom glutena, jer ga ne sadrže.

Ulje lanenih semenki može se koristiti kao začin za salate, kuvani pirinač i povrće kuvano na pari. Ali, nije pogodno za kuvanje ili prženje.

Izvor: 24sata.hr

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close