Trideset propisa kurban-bajrama (u kratkim crtama)

1 – nije propisano obilježavati noć uoči bajrama posebnim ibadetima, osim učenja tekbira;
2 – kurban-bajram ima četiri dana;
3 – datum obavljanja kurban bajram-namaza je 10. dan zul-hidždžeta, a vrijeme namaza nastupa 15-tak minuta nakon izlaska sunca i traje sve do vremena podne namaza;
4 – bajram namaz može se klanjati do zadnjeg dana bajrama, ako se prvog dana ispusti iz opravdanog razloga;
5 – onaj ko propusti bajram namaz, može ga klanjati sam kod kuće, onako kako se klanja u džematu, ali bez hutbe;
6 – bajram-namaz po većini učenjaka nije obavezan, nego pritvrđeni sunnet, a neki su mišljenja da je vadžib;
7 – pohvalno je da bajramu prisustvuju i žene, ali pod uslovom da budu propisno i čedno obučene, u ispravnom hidžabu, bez upotrebe mirisa i ukrasa;
8 – pohvalno je bajram klanjati na musalli, tj. van grada na otvorenom, ali ispravno je klanjati i u džamijama;
9 – pohvalno je otići na bajram okupan, u lijepoj odjeći, namirisan, vedrog lica i raspoložen;
10 – od sunneta je otići jednim putem na bajram-namaz, a vratiti se drugim;
11 – pohvalno je ništa ne jesti niti piti prije odlaska na kurban-bajram; nego to učiniti nakon namaza;
12 – prvo se klanja bajram namaz, pa se onda drži hutba;
13 – nije propisano učiti ezan niti ikamet za bajram-namaz;
14 – ne postoje namaz sunneti prije, niti poslije bajram-namaza;
15 – bajram-namaz ima dva rekata, kao obični namaz, osim što se na prvom rekatu donese sedam tekbira (poslije početnog tekbira i namaske dove i prije učenja) uz dizanje ruku, a na drugom rekatu pet tekbira (poslije tekbira za ustajanje, a prije učenja) uz dizanje ruku;
16 – dodatni tekbiri su sunnet i ispravan je namaz ako imam nekoliko tekbira ostavio/zaboravio ili sve dodatne tekbire;
17 – nema posebnog zikra između dodatnih tekbira;
18 – pohvalno je da imam uči naglas na bajram namazu;
19 – od sunneta je učiti na prvom rekatu nakon El-Fatihe suru El-E’ala, a na drugom suru El-Gašije; ili na prvom suru Kaf, a na drugom El-Kamer, a ispdavno je učiti bilo koji odlomak;
20 – nije propisano učiti zikr poslije bajram namaza, osim 3 puta “estagfirullah” i “Allahumme ente-s-selâmu ve minke-s-selâmu, tebârekte ja zel-dželâli vel-ikrâm”;
21 – pohvalno je prisustvovati bajramskoj hutbi do kraja;
22 – nema smetnje čestitiati drugima bajram i odgovoriti na čestitku, bilo kakvom lijepom čestitkom, ali najbolje je koristiti čestitku koja se prenosi od ashaba: “Tekabbelellahu minna ve minkum”;
23 – dani bajrama su dani slavljenja i spominjanja Uzvišenog Allaha i zahvalnosti Njemu na blagodatima, pa je pogrešno provoditi ih u gafletu, nemaru, grijesima, tračanju i svemu drugom što srdi Allaha;
24 – propisano je radovati se na dan bajrama i jesti i piti halal opskrbu, pogotovo kurbansko meso, ali u granicama umjerenosti;
25 – dozvoljeno je ženama prilikom slavlja da koriste deff u danima bajrama;
26 – zabranjeno je postiti dane bajrama;
27 – posjeta mezarima u danima bajrama suprotna je propisanoj radosti;
28 – nije dozvoljeno radi zauzetosti kurbanima ostavljati namaze u džematu, a kamoli nikako ne klanjati farz namaze;
29 – kurbane je propisano klati tek nakon klanjanja bajram-namaza;
30 – pogrešno je i kontradiktorno klanjati bajram-namaze, a zapostavljati obavezne farz-namaze.

Molim Allaha da ukabuli ibadete od svih nas, da nam oprosti grijehe i uvede nas u Džennet!

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close