Uzimanje abdesta i gusula nečistom vodom

Pitanje: U gradu u kojem živim nalazi se potok u koji se ulijeva kanalizacija i u koji se bacaju leševi domaćih životinja, i njegova voda nije bistra. Može li se vodom s tog potoka uzimati abdest?

Odgovor: Neka je hvala Allahu, Znalcu svih tajni! Ibnul-Munzir zapisao je: “Islamski su učenjaci jednoglasni u mišljenju da je voda, bez obzira na to bilo je u malim ili u velikim količinama, u koju upadne nečistoća te se uslijed toga promijeni njena boja ili okus ili miris nečista i da njome nije dozvoljeno uzeti ni abdest ni gusul. Isto tako, jednoglasni su u mišljenju da je čista velika količina vode u koju upadne nečistoća, a ne promijene se uslijed toga njene karakteristike, te da se njome mogu uzeti abdest i gusul” (el-Evsat, 1/368). Šejh Abdurrahman es-Sa‘di zapaža: “…to je tako, jer su islamski autoriteti jednoglasni u mišljenju da je nečista voda čije se karakteristike promijene uslijed dodira s nečistoćom, kao što su jednoglasni u mišljenju da su kiša, izvori, tekuća i stajaća voda u načelu čisti i čisteći.” (Iršadu ulil-besairi vel-elbab, str. 14)

Članovi Stalne komisije za izdavanje fetvi kazali su ovako: “U načelu, voda je čista sve dok se uslijed dodira s nečistoćom ne promijeni njena boja ili okus ili miris. Kad se to dogodi, ona je nečista, bez obzira na to bilo je u malim ili u velikim količinama; ako se karakteristike vode ne promijene, čista je.”

Dokaz za ovo pravilo jest hadis u kojem stoji da je Ebu Seid el-Hudri, radijallahu anhu, rekao: “Neko je upitao: ‘Božiji Poslaniče, hoćemo li uzimati abdest vodom iz bunara Budaa, u koji se bacaju higijenski ulošci, leševi pasa i nečistoća?’ ‘Voda je čisteća i ništa je ne može onečistiti’, odgovorio je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem” (et-Tirmizi, 66. Šejh el-Albani ocijenio je ovaj hadis pouzdanim). A evo kako Ibnul-Kajjim objašnjava ovaj hadis: “Činjenica da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, dozvolio uzimanje abdesta vodom iz bunara Budaa, u koji se bacalo sve ono što je spomenuto u predanju, dokazuje da je voda, ukoliko u nju upadne nečistoća, čista ako se zbog toga nisu promijenile njene karakteristike.” (el-Hašijetu ales-sunen, 1/83)

Neko je šejhul-islamu Ibn Tejmijji postavio pitanje u vezi s uzimanjem abdesta vodom iz bunara u koji je upala kokoška i utopila se, na šta je odgovorio: “Voda je čista ako se njezine krakteristike nisu promijenile.” (Medžmuul-fetava, 21/39)

Voda iz kanalizacije koja se ulijeva u potok koji se nalazi u vašem gradu može onečistiti vodu na dijelu u kojem se u njega ulijeva, ali ne može je onečistiti nizvodno, pa je čista. (Vidjeti: el-Medžmu, 1/195, autora imama en-Nevevija.)

Na osnovi toga, treba ustanoviti postoje li u potoku tragovi nečistoće, to jest je li se promijenila boja te vode, odnosno njen okus, odnosno njen miris. Ako su se karakteristike vode promijenile, ta voda nije čista i njome nije dozvoljeno uzimati ni abdest ni gusul. U protivnom je čista i dozvoljeno je njome uzimati abdest i gusul. Ne smeta da voda bude mutna, kao što ne smeta ni to da se njene karakteristike promijene – ne uslijed nečistoće, nego uslijed stajanja. A Svevišnji Allah, opet, najbolje zna.

www.islamqa.info

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close