Vlasnik zdravog srca ima ispravan pogled na život, Allah mu podari da vidi istinu i da zabludu vidi zabludom

Piše: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Živimo u stvarnosti punoj iskušenja i smutnji (fitni) koje po svom obimu i negativnim posljedicama po pojedinca i društvo u cjelini, podsjeća na zadnje vrijeme ili vrijeme pred Sudnji dan na koje nas je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upozorio u mnogim svojim hadisima, poput hadisa koji prenosi Abdullah ibn Amr ibn As, radijallahu anhu, u kojem je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ”Kako ćete se ponašati u vremenu koje će uskoro doći, u kojem će nestati dobrih ljudi, a ostat će samo ološ, u kojem ljudi neće držati do ugovora i emaneta i među njima će vladati nesloga (razilaženje) i izgledat će ovako (pa je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, isprepleo svoje prste na rukama).” Rekli su: ”Allahov Poslaniče, kako da se ponašamo u tom vremenu?” Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, odgovorio je: ”Uzmite samo ono što pouzdano znate da je istina, a ostavite ono što ne znate, i brinite se za sebe (za svoju vjeru), a ostavite druge ljude.” (Ebu Davud)

Ako se vratimo na primarne izvore islama, Kur'an i Sunnet, i potražimo uzroke svekolike smutnje i nereda u društvu, moralnih kriza i devijacija, ako potražimo razloge pojave kriminala, korupcije i izdaje koja se proširila među muslimanima, u politici, u biznisu, u braku i drugim segmentima života, zatim krađe i pronevjere društvenog imetka, otuđenja muslimana jednih od drugih i hipokrizije u međuljudskim i bratskim odnosima, vidjet ćemo da je uzrok svemu tome pokvarenost jednog organa koji se zove srce, a za koji je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ”U tijelu ima jedan organ koji ako je zdrav, zdravo je cijelo tijelo, a ako je bolestan i pokvaren, bolesno je cijelo tijelo, to je srce.” (Muttefekun alejhi)

Zašto je to tako? Zato što Allah gleda u naša srca, a ne u naša tijela. Mjesto koje Allah gleda je srce, zato vjernik mora posvetiti pažnju čišćenju svoga srca i održavanju njegovog zdravlja, odnosno, mora maksimalno raditi na održavanju duhovne i moralne higijene.

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upozorio je na još jednu opasnu pojavu koja je posljedica bolesti srca, a to je tzv. vehn. Naime, kada vjerničko srce oboli u njega se useli vehn koji je ključni uzrok svih muslimanskih kriza i poraza, te dominacije njihovih neprijatelja nad njima.

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: ”Bojim se da će doći vrijeme kada će se narodi sa svih strana okupiti protiv vas kao što se gladni ljudi okupljaju oko sofre.” Neko od prisutnih je upitao: ”Allahov Poslaniče, hoće li se to desiti zbog toga što će muslimani tada biti malobrojni?” Odgovorio je: ”Naprotiv, tada će muslimani biti mnogobrojni, ali će ličiti na mulj koji bujica nosi. Allah će iz srca njihovih neprijatelja odstraniti strah, a u srca muslimana će ubaciti vehn.” Na pitanje šta je to vehn, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, odgovorio je: ”Ljubav prema dunjaluku i preziranje smrti.” (Sunen Ebu Davud, 4297; Musned Ahmed ibn Hanbel, 21890)

Suprotno tome, kada su muslimanska srca zdrava i čista, kada su ispunjena iskrenim vjerovanjem i bratskom ljubavlju, onda se pred njima otvaraju sva vrata dobra i pobjede, na šta aludira i ajet iz sure El-Feth koji se odnosi na primirje između muslimana i idolopoklonika na Hudejbiji, a koje je bilo vijesnik velike pobjede i oslobođenja Mekke: ”Allah je zadovoljan onim vjernicima koji su ti se pod drvetom na vjernost zakleli. On je znao šta je u srcima njihovim, pa je spustio smirenost na njih, i nagradit će ih skorom pobjedom.” (El-Feth, 18.)

Zato bi naša glavna briga trebala biti popravljanje stanja naših srca, jer od čistoće srca zavisi ispravnost naših postupaka, djela i ibadeta, te ispravnost kompletnog ponašanja.

Kontradiktornosti u našem životu i raskorak između riječi i djela dešavaju se upravo zbog toga što se naša vanjština ne podudara sa našom nutrinom. 

Sufjan es-Sevri, govorio je: ”Ako su tvoja nutrina i vanjština podudarne, to je pravednost (adl), ako je tvoja nutrina bolja od vanjštine, to je izvrsnost (fadl), a ako je tvoja vanjština bolja od tvoje nutrine, to je nasilje (zulm).” 

Pobožni ljudi su govorili: ”Ko čini dobra djela u ime Allaha danju, bit će sačuvan i noću (tj. bit će upućen na dobra djela i noću), a ko čini dobro noću, bit će sačuvan danju. Ko je iskren u ostavljanju strasti u ime Allaha, Allah će iskorijeniti tu strast iz njegovog srca.”

Vlasnik zdravog srca ima i zdrav i ispravan pogled na život; Allah mu podari da istinu vidi istinom i da je slijedi, i da zabludu vidi zabludom i da je odbaci. To je plemenita osoba čiji miris ljudi osjete i kada ne namiriše svoje tijelo i odjeću raznim parfemima, jer njegova duša najljepše miriše, a pokvarenjak bazdi i kada se namiriše najboljim parfemom, jer pokvarenost i ružan miris njegove duše ne mogu anulirati skupocjeni i brendirani parfemi. 

Stoga su naši dobri prethodnici maskimalnu pažnju i brigu posvećivali srcu, a jedan od vidova brige o čistoći srca svakako je skrivanje svojih dobrih djela i ibadeta, pogotovo ako se radi o nafilama, o sadaki i noćnom namazu.

Za razliku od prvih generacija, mi danas želimo da svaka naša sadaka bude transparentna, da svi znaju da postimo bijele dane i da klanjamo noćni namaz, da svi znaju koliko smo dali za džamiju, česmu i koliko smo drugih dobrih djela uradili.  

Koliko su prve generacije muslimana brinule o čistoći srca, svjedoči i ovaj događaj. Naime, kada je hazreti Ebu Bekr, radijallahu anhu, predložio hazreti Omera, radijallahu anhu, za svoga nasljednika, pitao je hazreti Osmana, radijallahu anhu, šta misli o Omeru, pa je hazreti Osman rekao: ”Ja znam da je njegova nutrina bolja od njegove vanjštine.”

A Ahmed ibn Hanbel je za Abdullaha ibn Mubareka, rekao: ”Allah ga nije uzdigao osim zbog tajnih dobrih djela. On je bio čovjek koji je skrivao svoja dobra djela, pa mu je Allah povećao vrijednost i uzdigao spomen na njega.” 

Zašto? Zato što, kako su kazali islamski učenjaci i pobožnjaci, voljeni ne voli da se otkrivaju tajne između njega i njegovog voljenog.

Jedna od stvari koja efikasno pomaže u popravljanju i čišćenju srca jeste određivanje vremena za osamljivanje sa svojim Gospodarom radi ibadeta i samoobračuna. To je izvanredan način i metoda popravljanja srca ali i popravljanja odnosa sa svojom braćom, rodbinom i prijateljima, te popravljanja stanja u društvu. 

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close