Zabranjeno je prejedanje

Mikdam b. Ma‘di Kerib, radijallahu anhu, čuo je Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, gdje kaže: “Nema gore posude koju čovjek može napuniti od stomaka; a dovoljno mu je da jede onoliko koliko će ga održati u životu. Budući da čovjek mora jesti, onda neka trećinu stomaka namijeni za hranu, trećinu za piće, a trećinu neka ostavi praznu kako bi lakše disao.”[1]

Sa‘d b. Ebu Vekkas, radijallahu anhu, pripovijeda da je čuo Resulullaha, sallallahu alejhi ve sellem, da kaže: “Pojavit će se ljudi koji će jesti kao što krava pase.”[2]

Propisi u vezi s poglavljem

Prvo, ovaj Mikdamov hadis, koji govori o umjerenom jedenju, univerzalan je temelj cjelokupne medicine. Kad bi se ljudi pridržavali ovog hadisa, bili bi, uz Allahovu pomoć, sačuvani od svih bolesti – prejedanje je uzrok svih bolesti.

Drugo, odlika Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i njegovih ashaba bila je skromnost u jelu i piću. Stoga nas je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, obavijestio da će se gojaznost pojaviti nakon odabranih generacija. Imran b. Husajn, radijallahu anhu, govorio je: “Poslanik je, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ‘Najbolja je moja generacija, pa generacija koja će doći poslije nje.’ I ne znam je li spomenuo dvije ili tri generacije[3], a potom je dodao: ‘Nakon vas pojavit će se generacije koje će varati i ništa im se neće povjeravati; svjedočit će, ali svjedočenje od njih niko neće tražiti; zavjetovat će se, ali neće ispunjavati zavjete; i među njima će se pojaviti gojaznost.’[4]

Treće, onaj ko je zabilježio navedeni Sa‘dov hadis uvrstio ga je u poglavlje u kojem se govori o pokuđenosti brbljanja. Mudžemmea je ispričao: “Trebalo je da Omer b. Sa‘d zatraži nešto od svoga oca, ali je počeo pričati šta ljudi govore i šta se pripovijeda. Otac ga nije ni slušao, a kada je sin završio, upitao ga je: ‘Jesi li završio!?’ ‘Jesam’, odgovorio je sin. Otac mu tada reče: ‘Nije trebalo da mi ispričaš sve što si mi ispričao! Nisi mi nimalo time pomogao da ti izađem u susret.”

A ja sam Sa‘dov hadis uvrstio u ovo poglavlje (mislim da sam prvi ko je to uradio) iz sljedećih razloga: prvo, zato što to zahtijeva vanjsko značnje hadisa; drugo, u obzir se uzima općenitost izraza, a ne posebnost povoda; i, treće, postoji tijesna veza između proždrljivca i brbljivca, a na to ukazuje mursel-hadis Fatime b. el-Husejn i Urve b. Ruvejma: “Najgori moji sljedbenici jesu oni koji se naslađuju u blagostanju, traže različite vrste hrane i odjeće, a kada govore, brbljaju.”[5] U tom smislu je i hadis Ebu Umame: “Pojavit će se ljudi što će jesti različite vrste hrane, piti različita pića, oblačiti raznovrsnu odjeću i brbljati – oni su najgori moji sljedbenici.”[6]      

 

 

Iz knjige: Enciklopedija zabrana u islamu 3 dio.

 

Prevodilac: Abdurrahman Kuduzović

 

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close