Zašto baš ramazan i to čitav mjesec

Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve selleme, je zabranio da se posti dan prije i dan poslije ramazana. Te je obaveza vjernika da se prilikom ovog obaveznog posta usredsrede na tačan broj dana ramazana.

Buhari i Muslim bilježe od Umera i Ebu Seida, radijallahu anhuma:
“Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve selleme, je zabranio post na dan ramazanskog i kurbanskog bajrama.”

Imam el-Tajalisi bilježi od Enesa, radijallahu anhu, koji kaže:
“Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve selleme, je zabranio post šest dana: tri dana kurban-bajrama (ejjamu el-tešrik), dan ramazanskog i kurbanskog bajrama i petak izdvajajući ga od ostalih dana.”
(Šejh Albani ga je u djelo “Sahih el-džami`u el-sagir” pod br. 6961 ocijenio ocjenom “sahih”.)

Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve selleme, rekao: “Neka niko od vas ne posti prije ramazana jedan ili dva dana, osim ako čovjek posti svoj (uobičajeni) post, pa neka posti taj dan.” (Buhari i Muslim)

Ebul-Jekazan Ammar ibn Jasir, radijallahu anhuma, je rekao:
“Ko posti dan u koji se sumnja je li od ramazana, taj je odbio poslušnost Ebu-Kasimu, sallallahu alejhi ve selleme.”
(Bilježe ga IbnMadže, Ebu Davud i el-Tirmizi koji kaže: “Hadis je hasenun sahih”.
Šejh Allbani ga je ocijenio ocjenom “sahih”. Pogledati „Sahih ve daif sunen el-Tirmizi“ hadis br. 686.)

Kaže šejh Ahmed Velijullah ibn Abdur-Rahim el-Dehlevi.

“Obaveza je pri regulisanju neubitačnog ukročavanja i regulisanju njegova opetovanja prikloniti se primjenjenim količinama kod njih a koje nisu nepoznate kako nemarnom tako i svjesnom, kako građaninu tako i seljaku. Kao i da se prikloni onome što upotrebljavaju ili je upotrebljeno od sličnih velikih skupina ljudi kako bi njihova poznatost i njihova potčinjenost odagnala od njih vrhunac umora.

Sve ove primjedbe učinile su obaveznim da se post reguliše suzdržanošću od jela, pića i spolnog općenja i to jedan čitav dan tokom jednog čitavom mjeseca.
Jer ono što je manje od jednog čitavog dana je samo iz oblasti odlaganja obroka a uobičajena suzdržanost noću je nešto na što se oni i neosvrću.
Hefta ili dvije hefte je period koji ne djeluje a dva mjeseca; u njima bi oči presahle a duša posustala. To smo mogli, da je to nebrojivo, mnogo puta vidjeti.

Dan se reguliše pojavom zore do zalaska sunca jer to je računanje Arapa i njihov dan što je opštepoznato kod njih prilikom njihova posta dana Ašure. A mjesec nastupa od viđenja do viđenja mlađaka jer je to mjesec Arapa zato što njihovo računanje nije prema sunčevim mjesecima.

A kada se desi izazov opštem zakonu i popravljanju većine ljudi, i skupina Arapa i nearapa, obaveza je da se u tome ne ostavi prostor za biranje mjeseca gdje bi svako odabrao mjesec u kojem bi mu bilo lahko postiti. Jer u tome se otvaraju vrata opravdanja i ušuljavanja kao i zatvaranje vrata naređivanja dobra i odvraćanja od zla te zanemarivanje nečeg što je jedna od najvećih islamskih pokornosti.
Takođe, istovremeno okupljanje velikih skupina muslimana na nečem gdje jedni druge vide je nešto što ih pomaže na radu, olakšava im i bodri ih.
Takođe, ovo njihovo okupljanje je priprema za spuštanje melekanskih bereketa (blagoslova), i njihovim posebnim i njihovim običnim ljudima, i bliže da se svjetslosti njihovih odabranih odraze na one njihove koji su slabiji i da bi njihov poziv i dova obuhvatili sve njihove ljude.

Pa, kada je obavezno određivanje tog mjeseca onda nema prečeg nego onog u kojem je spušten Kur`an i u kojem je učvršćen odabrani millet (narod). I to je mjesec u kojem je, prema jasnim indicijama, lejletul-kadr, što ćemo kasnije navesti.

Zatim, nužno je pojasniti stepen koji je neophodan svakom nemarnom i svjesnom, svakom besposlenom i aktivnom a koji ako ga mimoiđe mimoišao ga je temelj izvora i savršeni stepen koji je izvor odabranih i pojilo prvaka.
Prvo je post mjeseca ramazana i ograničenje s pet dnevnih namaza jer se navodi:
“Ko klanja jaciju i sabah u džematu kao da je čitavu noć klanjao.”
(((Ovo je hadis kod imama Muslima od Osmana ibn Affana, radijallahu anhu, koji pripovijeda:
Čuo Allahova Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve selleme, kad kaže:
“Ko klanja jaciju u džematu, kao da je klanjao pola noći, a ko klanja sabah u džematu, kao da je klanjao cijelu noć.”))))

A drugo je, količinski i kakvoćom, dodatak ovom prvom; a to je klanjanje u njegovim noćima te čuvanje jezika i organa, post šest dana ševvala, tri dana od svakog mjeseca, post Ašure i dana Arefata kao i i`tikaf zadnjih deset dana mjeseca ramazana.
Ove uvodne činjenice imaju ulogu temelja u oblasti posta pa ako si spreman onda je vrijeme da se pozabavimo hadisima iz ove oblasti.”

Prof. Halil Makić

Akos.bA

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close