Ženino služenje čovjeku

Osnova na kojoj počiva veza između čovjeka i žene jeste jednakost kada se radi o pravilima i dužnostima. Dokaz za to jesu riječi Uzvišenog: “One imaju isto toliko prava koliko i dužnosti,prema Zakonu-samo,muževi imaju prednost pred njima za jedan stepen.”(El Beqare 228)
Ovaj ajet daje ženi ista prava koliko i dužnosti,pa ukoliko čovjek traži nešto od žene,i ona ima pravo to isto tražiti od njega. Osnova koju je islam postavio kada se radi o međusobnim odnosima među supružnicima jeste potpuno prirodna i nepatvorena. Čovjek je sposobniji da fizički radi,da se izlaže naporu i pribavlja opskrbu vam kuće. Žena je sposobnija da upravlja kućom,odgaja djecu i da uredi kuću,tako da ona bude ugodan dom za odmor i mir.

Čovjek je zadužen da radi ono što mu i prilići,a žena treba činiti ono što je u njenoj prirodi.Stoga,postoji vanjska i unutarnja briga o kući koja je raspoređena tako da se niko ne miješa u tuđi posao. Allahov Poslanik a.s. presudio je između Alije ibn Ebu Taliba i njegove kćerke Fatime,tako što je Fatimi odredio da se brine o kući,a  Alija r.a.da radi i pribavlja nafaku. Fatima r.a. se požalila Allahovom Poslaniku na žuljeve koje je imala na rukama od prekomjernog posla i tražila je da joj nabavi služavku pa joj je on odgovorio: “Hoćete li da vas uputim na ono što vam je bolje od onoga što ste tražili:kada legnete da spavate,trideset tri puta izgovorite tesbih,trideset tri puta izgovorite tahmid,i četrdeset i tri puta tekbir. To vam je bolje od služavke.”(Buharija i Muslim)

Prenosi se od Esme ibn Ebu Bekr da je rekla: ” Brinula sam se o Zubejrovom domaćinstvu za sve što je trebalo. Imao je konja kome sam donosila hranu i vodu i brinula se za sve što mu je potrebno.” Hranila ga je,donosila mu vodu u posudi i pojila,mljela žito i na svojoj glavi prenosila plodove s njegovog imanja koje je bilo udaljeno nekoliko kilometara od kuće. U ova dva hadisa jeste dokaz da je žena obavezna brinuti se o kući,kao što je čovjek obavezan zarađivati imetak.

Fatima r.a se žalila na žuljeve zbog napornog posla u kojem je bila,ali Allahov Poslanik nije rekao Aliji r.a: “Ona nije dužna brinuti se o kući,to je tvoja obaveza.” Isto tako znao je koliko posla ima Esma r.a. dok završava sve poslove u Zubejrovoj kući,ali nije rekao to nije obavezna činiti.  Ibn Qajim veli: “U ovom nema nikakve sumnje i nema nikakve razlike između žene koja je ugledna i one koja nije; između one koja je imućna i one koja je siromašna. Žena o kojima smo govorili bile su najuglednije žene ovog ummeta,ali su i pored toga služile svojim muževima. Fatima r.a. došla je kod Poslanika a.s. tražeći služavku,ali on nije udovoljio njenoj molbi.

Neki učenjaci malikijskog mezheba kažu: ” Žena je dužna brinuti se o domaćinstvu svoga muža. Ako je ugledna zbog imetka i položaja njenog oca brinut će o domaćinstvu i imat će pravo tražiti služavku. Ako bude srednjeg statusa brinut će se samo o kućnim poslovima i sl. Ako je siromašna,brinut će se  o kući,kuhat će,prati a a ko je iz planinskih područja,radit će sve što rade i žene iz tog područja. Dokaz za to jesu riječi Uzvišenog: “One imaju isto toliko prava koliko i dužnosti.”(Beqara 229)

Izvor: “Fikhus-Sunnah”

Autor: Sheikh Seyyid Sabiq

Priredila: Ummu Sumeyya Reyhana

Obrada: islam-iman.com

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close