Zikr poslije namaza u džamiji-sunnet kojeg treba njegovati

Poslije obavljanja predviđenih sunnetā i farzova pojedinih dnevnih namaza bosansko-hercegovački muslimani ne izlaze odmah iz džamije već ostaju na mjestu klanjanja, spominju Uzvišenog Allaha, dž.š, i uče dove. Zikr poslije namaza, njegov sadržaj, tok i metod, osim zajedničke dove, temelji se na jasnim tekstovima iz Kur'ana i Sunneta.

O zikru poslije namaza Allah, dž.š., nedvosmisleno kaže: „A kada namaz završite, Allaha spominjite stojeći, sjedeći i ležeći.“ Šta se, pak, uči poslije namaza objasnio je Muhammed, a.s. Krenimo redom i pogledajmo da li je zikr poslije namaza u bosansko-hercegovačkom kontekstu u skladu s rječima i djelom Allahovog Poslanika, a.s.? Hazreti Aiša, r.a., kaže: „Vjerovjesnik, a.s., se nakon predaje selama ne bi zadržavao sjedeći osim toliko koliko je potrebno da se prouči:Allāhumme entes-selām ve minkes-selām tebarekte jā zel-dželāli vel ikrām (Allahu moj, Ti si Mir i od Tebe je mir. Ti si blagoslovljen, o Uzvišeni i Plemeniti).“ Semure b. Džundeb, r.a., prenosi: „Kad god bi Vjerovjesnik, a.s., obavio koji namaz, on bi se svojim licem okrenuo nama.“ Prisjetimo se, kada se završi namaz u bosansko-hercegovačkim džamijama mujezin uči: Allāhumme entes-selām ve minkes-selām tebārekte jā zel-dželāli vel ikrām (Podsjećajući prisutne da i oni to usebi prouče.), a zatim se imam okreće licem prema prisutnim džematlijama.

Muslimani u Bosni i Hercegovini donose salavat na Poslanika, a.s., prije i poslije namaza. To čine s nadom da će im Uzvišeni Allah, dž.š., primiti namaz. O vrijednosti donošenja salavata na Vjerovjesnika, a.s., dovljno je citirati ajet iz Časnog Kur'ana: „Uistinu Allah i Njegovi meleki donose salvat (blagosiljaju) Vjerovjesnika. O vjernici, i vi donosite salavate (blagosiljajte) na njega i šaljite mu selame.“ Tumačeći ovaj ajet El-Kurtubi prenosi riječi čuvenog pobožnjaka iz trećeg hidžretskog stoljeća, Ebu Sulejmana ed-Daranijja koji je rekao: „Ko ima namjeru moliti Allaha, dž.š., da mu ispuni neku potrebu neka svoju molbu počne sa salavatom na Vjerovjesnika, a.s., pa onda izgovori svoju molbu, a zatim neka molitvu završi sa salavatom na Vjerovjesnika, a.s. Uzvišeni Allah, dž.š., će, uistinu, primiti oba salavata, a On je plemenitiji od toga da ne primi ono što je između njih.“ To je princip po kojem, u svojim dovama i molitvama, a namaz jeste dova, postupaju bosansko-hercegovački muslimani.

www.preporod.com

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close