”Znamo da voda čisti sve, a kako možemo očistiti samu vodu od nečistoća?

''Znamo da voda čisti sve, a kako možemo očistiti samu vodu od nečistoća?

Poslanik Muhammed, Salallahu alejhi ve sellem., rekao je u hadisu da je voda čista i ništa je ne može onečistiti. Da li je bilo znanstvenih istraživanja po tom pitanju?
Poslanik Muhammed,Salallahu alejhi ve sellems., je rekao: ''Voda je čista, ništa je ne može onečistiti'' (prenose Al-Tirmizi i Al-Nesai).
Allah, džellešanuhu., kaže: ''I Mi s neba čistu vodu spuštamo.''(Al-Furkan, 48) i ''Mi šaljemo vjetrove da oplođuju (da oblake obilno ispune vodom), a iz neba spuštamo kišu da imate šta piti – vi niste vlasnici njenih spremišta[i].'' (Hidžr, 22). I

bn Kesir, islamski učenjak, tumačeći riječi vi niste vlasnici njenih spremišta, kaže: ''To znači da je samo Allah Svemogući taj koji tu vodu spušta i pohranjuje kao vrela u zemlji, Slava Allahu! Danas znanstvenici potvrđuju da podzemno pohranjivanje vode sterilizira i prerađuje tu istu vodu usljed čega ista postaje pitka. Allah nas podsjeća na tu blagodat i milost, pa hoćemo li mu biti zahvalni zbog toga? Ogromna je milost Svemogućeg Allaha koji je napravio velika skladišta pod zemljom za deponovanje čiste vode. Koje su nove okolnosti s tim u vezi? Znanstvenici su pokušavali dugi niz godina, koristeći mnoge metode, da vodu na zemlji, zagađenu mikroorganizmima koji uzrokuju mnoge bolesti, prečiste, pa su izumili stanice za prečišćavanje vode i različite vrste filtera te su ustanovili razne metode purifikacije. Ipak, najčudesniji način za prečišćavanje vode otkrio je mikrobiolog dr. Simon Toze koji je izumio veoma jednostavan i jeftin način za filtraciju vode – pohranjivanje u podzemne slojeve na nekoliko mjeseci. On kaže da je ova metoda dostatna da neutralizira sve štetne vrste mikroorganizama koji uzrokuju mnoge bolesti kao što su: infantilna paraliza, proljev i različite vrste teških virusnih oboljenja. Ova metoda je nazvana "GEO metoda prečišćenja", budući da je Allah, džellešanuhu., omogućio zemlji da upija sve vrste bakterija, virusa, ulja, masti, prljavštine i drugih nečistoća.

Znanstvenici su ostali zbunjeni ovom čudesnom tehnikom kao što i dr. Simon kaže: "Mi znamo da zagađenje nestaje, ali ne znamo kako!" Također, on kaže: ''Uspješnost ove tehnike ovisi o mnogim situacijskim varijablama – koja vrsta vodospremnika je dostupna za pohranu vode, koje okolnosti vladaju pod zemljom, vrste mikroba u pohranjenoj vodi, nutritivne razine i kakvi mikrobi filtracijskih obilježja postoje pod zemljom.''. Jedan znanstvenik je postavio pitanje: ''Znamo da voda čisti sve, a kako možemo očistiti samu vodu od nečistoća? Nakon dugotrajnog istraživanja naučnici su otkrili da zemljana prašina sadrži sterilizirajuće supstance koje neutraliziraju sve vrste klica. U ovoj činjenici nalazimo da je Svemogući Allah iskoristio te tvari, koje se natalože u prašini, da budu veličanstven i besplatan način za prečišćavanje vode.

Allah, džellešanuhu., kaže: ''I daje vam da se koristite onim što je na nebesima i onim što je na Zemlji, sve je od Njega. To su, zaista, pouke za ljude koji razmišljaju.'' (Al-Džasije,13). Naučnici kažu da bez ovih karakteristika prašine, mi ne bismo bili u mogućnosti piti čistu vodu.

Zato Allah, džellešanuhu., kaže: ''da imate šta piti – vi niste vlasnici njenih spremišta''.

Mikroskopska fotografija zrna prašine: Primjećujemo procjepe/šupljine koje omogućuju da zemljana prašina primi vodu. Također, Svemogući Allah je opskrbio prašinu sterilizirajućim tvarima koje ubijaju sve bakterije. Ko je sve to sačinio? To je Allah, koji je rekao: ''Vi niste vlasnici njenih spremišta''!

VODA

A od vode smo načinili svaku živu stvar. Pa zar neće vjerovati?21:30

Dva litra čiste vode dnevno     (bez kafe, čajeva, sokova i sl.):  
1. Sprečava pojavu glavobolja
2. Redukuje infekcije
3. Održava koncentraciju
4. Redukuje upale
5. Održava zdravim naše organe za varenje
6. odrzava kosu i kožu finim
7. sprječava umor,otežano kretanje i ljenost.
8. sprječava stres


Bez vode bismo se otrovali vlastitim otrovnim npr. kada bubrezi otklanjaju mokraćnu kiselinu to mora biti rastvoreno u vodi.Sličan slučaj je sa infekcijama.
Ako ne pijemo dovoljno vode možemo oštetiti psihološku stranu ličnosti. Samo 2%- smanjenje količine vode u tijelu može izazvati brisanje kratkotrajnog pamćenja, teškoće sa osnovnim matematičkim operacijama, težu koncentraciju kod čitanja. Neuzimanjem dovoljno vode nagomilavamo više masti i debljamo se.


Nedostatkom vode slabe nam mišići te se teže krećemo. Čak i lakša dehidracija( nedostatak vode u organizmu) usporava metabolizam za 3%. Znaci organizam ne vrši razmjenu materija i cijelo tijelo slabi.
Konstantno nedovoljno unošenje vode u organizam,dovodi naše tijelo u stanje da i ne osjeća žedj.Tako organizam umjesto osjećaja žedji preuzima osjecaj gladi.U tom slučaju imamo hroničnu dehidraciju.
" Dovoljno unošenje vode je ključ mršavljenja" istina jer kaže nauka da bez vode tijelo ne može prenijeti masti koje smo pojeli u energiju.


U svemu trba imati "zlatnu sredinu".konstantno prekomjerno ispijanje vode kažu neki naučnici moze nas i ubiti, jer nam odnosi minerale iz tijela.Jednostavno ne trabamo piti prekomijerno.Trebamo znati da u naše tijelo ulazi preko hrane – većina voća i povrća u sebi sadrži više od 80% vode, a meso ima čak i do 50% tekućine.

Voda iz 'česme' čišća od flaširane

Voda iz slavine najčešće prolazi strože provjere nego ona koja se puni u boce, kaže Clarke, i zato je preporučuje. Iako je nekima možda teško pridržavati se pravila da svaki dan treba popiti najmanje dvije litre vode, kad se jednom počne piti, organizam brže reagira na dehidraciju i jasnije osjeća žeđ,
Tekućina je važna za normalno funkcioniranje mozga i zato kad pijemo dovoljno tekućine, manje osjećamo popodnevnu malaksalost.

Potrebna je i za izlučivanje štetnih tvari iz organizma i rad crijeva, osobito kod zatvora. Koža će također biti čišća, a kako će stanice na korijenu vlasi imati dovoljno vlage, i kosa će izgledati sjajnija.

Bolje je pomalo piti tijekom dana nego nakon nekoliko sati "suše" naliti u sebe pola litre pića.

Bolesti koje otjera obična čaša vode

Svaki naš organ, pa i kosti, sadrži manji ili veći postotak vode. Od nje zavisi varenje, metabolizam, apsorpcija i prenos nutrijenata i kiseonika, održavanje telesne temperature itd. "Čim ustanete popijte barem jednu čašu, ne previše hladne vode. Tokom dana, pola sata pre svakog obroka trebalo bi popiti barem dve čaše vode. To olakšava probavu, hidratizuje organizam i smanjuje glad, pa time i količinu hrane i brzinu konzumacije. Zatim, barem sat i po nakon jela ne bi trebalo uzimati nikakvu tecnost jer želudac treba pustiti neka vari hranu u miru". Imajte na umu da deca nemaju dovoljno razvijen osecaj žeđi, a kod starijih osoba s godinama taj mehanizam slabi. Odvikavajte svoju djecu od gaziranih i previše zaslađenih napitaka obojenih vestackim bojama i aromatizovanih vestackom aromom. S obzirom na dokazanu lekovitost i blagotvornost limuna, pravite limunadu zaslađenu stevijom. Mnoge studije pokazuju kako dugotrajna dehidracija, koje niste ni svesni, može biti podloga raznim bolestima, od migrene i visokog pritiska pa do žgaravice, reumatskih bolova i širokog niza raznih drugih bolesti, sve do astme i raznih alergija.

Voda je najzdravija

Ne pijemo dovoljno vode, pokazuju istraživanja. Mnogi od nas vodu uzimaju samo kada su žedni, što nikako nije dovoljno. Lekari upozoravaju na to da pijenje vode treba da postane navika, jer je žeđ znak da je dehidratacija organizma već nastupila. U našem telu voda je otapalo, rashlađivač i prevoznik minerala i drugih značajnih elemenata. Sastavni je deo svakog tkiva. Tako ona čini 70 odsto našeg tela, 85 odsto krvi, 80 odsto mozga, 70 odsto mišića i 10 odsto zuba. Nužna je za regulaciju telesne temperature, prenosi hranljive sastojke i uklanja otrove i otpade, održava zapreminu krvi i omogućava rad svake ćelije. Tvrda ili meka Često se mogu čuti dileme da li je voda koju pijemo dobra ili ne. Najčešće se govori o tvrdoj ili mekoj vodi. Tvrde vode sadrže više kalcijuma i magnezijuma, što bi značilo da su bolje za zdravlje. Prema jednom britanskom istraživanju, stanovnici u gradovima s mekom vodom imaju deset posto veći rizik od bolesti srca i krvnih sudova nego oni s područja s tvrdom vodom. Ali, dokazano je da na naše zdravlje daleko više utiče način prehrane nego tip vode koju pijemo. I boja vode govori o njenom kvalitetu. Na beloj podlozi voda ne bi smela imati žućkastu boju. Količinu kamenca u vodi možete proveriti ako skuvate crni čaj i pustite ga neko vreme da se ohladi. Ako se na površini pojavi mastan trag, znak je da voda sadrži više kamenca. Bez vode možemo živeti samo nekoliko dana, a pijemo li manje nego što nam je potrebno, u telu se stvaraju pretpostavke za upalu žuči, kamenac u bubregu, upalu mokraćnih puteva… –

Svakodnevno treba popiti barem litar i po – dva vode, a pri telesnom naporu ili na vrućinama još više – kaže dr Slavica Dobanov. – Gotovo je nemoguće piti suviše vode. Zdravim bubrezima voda treba za rad i ne možemo ih preopteretiti. Ne treba brinuti da će velika količina vode isprati i iz tela odneti hranljive supstance. Koža ne sme biti žedna Zbog stalne izloženosti suncu, vetru, hladnoći ili toploti, ćelijama kože najviše preti isušivanje. Lekari upozoravaju na štetnost preteranog izlaganja suncu, između ostalog i zbog gubitka vode s kože, koja zbog toga postaje gruba, suva i naborana. Koža se od dehidratacije štiti zaštitnim hidrolipidnim slojem, koji čine masnoće, voda, belančevine i so. S gubitkom vode remeti se odnos i količina ovih sastojaka. Kožu valja vlažiti iznutra, unosom dovoljno količine vode svakog dana, a najbolje je svakog sata popiti dva deci vode, soka, čaja, supe ili neke druge tečnosti. Ali, koža se mora vlažiti i spolja, hidratantnim kremama. Materije koje su topive u vodi apsorbuju se u probavnom traktu ma koliko vode pili, a vlaknasta hrana se s vodom veže na putu iz tela. Kada je temperatura vazduha veća, povećava se i gubitak tečnosti iz tela, jer isparavaju veće količine vode koja se nalazi u ćelijama. Dehidratacija vodi vrtoglavici, umoru, glavobolji, slabosti i gubitku koncentracije. Nedostatak vode, posebno kod onih koji pate od niskog ili povišenog krvnog pritiska, može dovesti do pogoršanja stanja. Pogledajte

Zašto čašu vode moramo popiti svakih 90 minuta?

Budući da voda razredjuje krv, žene koje piju pet čaša vode na dan smanjuju svoj rizik od srčanih bolesti za 41%. Kod muškaraca je taj učinak još izraženiji. Pijenje mineralne vode uz obroke podstiče varenje i pomaže protiv zatvora, pokazala su italijanska istraživanja. Pola litre piva na dan povezano je sa smanjenim rizikom od osteoporoze. Ne samo što silicijum u pivu povećava zdravlje kostiju, nego i etanol iz piva može blokirati hormone koji pridonose stanjivanju kostiju, tvrde britanski naucnici. Čaša soka od naranče na dan povezana je s manjim rizikom od artritisa, možda zbog toga što karotenoidi u soku smanjuju upale koje uzrokuju bol. Hranom dobijamo 40% od dve litre tecnosti koliko nam je potrebno svakog dana. Mnogo vode ima u povrću poput paradajza, kuvani krompir sadrži 80% vode, a testenina čak 92%. Počnete li obrok supom, ne morate brinuti o nedostatku tecnosti, no ako jedete vrlo slano, popijte još čašu vode. Da biste dobili dovoljno tecnosti, trebate popiti čašu nekog pića svakih 90 minuta, a tokom vrućeg vremena svakog sata. Najlakši način da se podsetite piti je držati bocu ili čašu na stolu, da bi vam bila na oku. Ako pijete iz čaše, odaberite kratku široku čašu jer u njih ulivamo 30% više tecnosti nego u dugačke i uske. Ipak, nemojte ispijati čitavu čašu odjednom jer to povećava potrebu za mokrenjem. Ako radite u klimatiziranoj prostoriji ili mnogo vremena provodite na telefonu, potrebno vam je više tecnosti. Dodatna čaša vode umanjiće osećaj umora.

Više vode za zdravije srce

Malo je poznato koliko dovoljno ili nedovoljno unošenje ciste vode i sa njim povezana dugogodišnja i hronicna dehidracija citavog organizma utice na kardiovaskularni sistem. Potrebe organizma za cistom vodom iznose oko 2 litra dnevno. Pri tome moramo da imamo u vidu da gazirani napici, sokovi, caj, a posebno alkohol i kafa, ni hemijski ni fiziološki nisu isto što i cista voda niti mogu da je zamene. Ukoliko ne unosimo u organizam kolicinu vode koja je njegova minimalna potreba, i ukoliko to traje godinama, kako je u nizu svojih strucnih i prakticnih radova pokazao americki lekar dr Ferejdun Batmanhelid, naš organizam polako ali sigurno dehidrira. To dovodi do fiziološkog odgovora niza mehanizama organizma za zaštitu od dehidracije (koje smo nasledili još od naših predaka vodozemaca) i do odgovarajucih promena u funkcionisanju organizma. Ovde cemo se koncentrisati na uticaj dehidracije na krvne sudove, cije je zdravlje od suštinske važnosti za zdravlje srca.

Unošenje 2 litra vode dnevno – najjeftinija prevencija Krvni sudovi su elasticni i prilagodavaju se kolicini tecnosti koja je u njima šireci i skupljajuci svoj lumen (obim). Oni moraju da se manjku tecnosti trenutno prilagode grcenjem, smanjivanjem obima, jer bi inace došlo do izdvajanja gasova iz krvi, što bi imalo fatalne posledice. Dakle, dehidracija, koja smanjuje i kolicinu krvne tecnosti, dovodi do grcenja, odnosno smanjenja obima krvnih sudova. Drugo, smanjenje kolicine tecnosti u krvotoku dovodi i do pada pritiska na njegovim krajevima – kapilarnoj mreži koja snabdeva tkiva i organe krvlju. Stvar je potpuno ista kao sa vodovodom: manje vode, manji pritisak u slavini! Da ne bi došlo do oštecenja tkiva usled manjka krvi, kardiovaskularni sistem reaguje povecanjem pritiska! I tako, paradoksalno, manje unošenje tecnosti dovodi do povišenog pritiska.

To je ona vrsta povišenog pritiska kome se zapravo ne zna uzrok i koji se, lekarski domišljato, naziva "esencijalnom hipertenzijom". Ako hipertenziju ove vrste lecimo diureticima – mi zapravo još pogoršavamo situaciju. Organizam ima manjak vode, a mi ga teramo da je još izbaci! Tako se stvara zatvoren krug koji dovodi do sve veceg pogoršavanja. On se može prekinuti jedino postepenim povecanjem unošenja ciste vode, dok se ne dostigne nivo minimalnih potreba – 2l dnevno! Holesterol "štiti" krvne sudove od dehidracije Kad se u organizam ne unosi dovoljno tecnosti, krv, kao vodeni rastvor, postaje gušca.

Po principu osmoze, krv tada pocinje da crpi vodu iz celija krvnih sudova. Svaka celija, medutim, ima primarni mehanizam koji je, da tako kažemo, "stariji" i koji je štiti od dehidracije – a to je stvaranje "cigala" holesterola koje sprecavaju vodu da istice iz celije! I tako, paradoksalno, manje unošenje tecnosti – dovodi do povecanja kolicine holesterola na zidovima krvnih sudova, a to je poznato kao zakrecavanje koje, nažalost, dovodi do postepenog smanjenog snabdevanja srca krvlju i progresivnog propadanja srcanog tkiva. Pacijenti dr Batmanhelida koji su patili od visokog pritiska i holesterola, uz njegov nadzor, uspevali su da reše te probleme samo povecanim unosom vode. Zvuci neverovatno, ali je istinito, što pokazuje njegova dokumentacija, istorije bolesti i svedocenja samih pacijenata. Naravno, ako hocete da pokušate ovaj metod, morate se konsultovati sa lekarom, jer se mora iskljuciti mogucnost problema sa bubrezima i pratiti zdravstveno stanje, u slucaju da se neko vec leci klasicnim medikamentima protiv holesterola i visokog pritiska, koje bi pod lekarskim nadzorom trebalo da smanjuje onako kako se, sa povecanim unosom vode, smanjuju i vidljivi simptomi.

Uz vodu se bolje mršavi

.         Zdravlje

Voda je neophodna našem organizmu, a njenim unosom čak sagorevamo kalorije. Naime, unos velike količine vode podstiče korišćenje više energije, a s time i sagorevanje kalorija. Voda podstiče metabolizam, povećava potrošnju energije, a uz to sagorJeva i 25 kalorija. Ako konzumirate i do dve litre vode potrošnja kalorija se penje na čak 100 kalorija dnevno. Naučnici dalje objašnjavaju da se unosom vode proređuje krv na kratko vreme. Na taj način se očigledno aktivira refleks u našoj jetri, koji pak podstiče nervni sistem na umne i fizičke aktivnosti. A u tom trenutku se troši energija.

I ranija istraživanja su pokazala dobrobit vode za naš organizam i liniju. Čaša vode pola sata pre jela ublažava osećaj gladi zbog čega unosimo manje hrane, to jest kalorija. A voda je izvor zdravlja, mladosti i lepe i negovane kože.

Ova stranica koristi kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti stranice i prilagođavanja sustava oglašavanja. Nastavkom pregleda portala slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda portala kliknite na “Slažem se”. Više informacija

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close